Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 8 december 2017

Donar vs Leiden (voorbeschouwing)

De nummer 1 (Leiden: 8 wedstrijden gespeeld, 8 gewonnen) in Groningen op bezoek bij de nummer 2 (Donar: 9 gespeeld, 7 gewonnen en 2 verloren). Het is de tweede ontmoeting tussen beide ploegen van dit seizoen.

Begin oktober speelden zij in de eerste speelronde tegen elkaar. Leiden won haar thuiswedstrijd.

Helaas kan Donar bij winst van deze wedstrijd nog niet op gelijke hoogte komen met de Leidenaren. Dit vanwege de 20 - 0 nederlaag tegen Aris Leeuwarden.

Zó triest dat de FEB niet inziet hoe slecht die actie is voor de competitie.

Woensdag een Europe Cup wedstrijd (2e ronde van het Europe Cup toernooi gehaald door winst op Antwerp Giants), zaterdag deze wedstrijd tegen Leiden en a.s. dinsdag een bekerwedstrijd tegen Weert. Dit lijkt mij goed voor het ritme.

Aanvulling: Carrington Love (point-guard van de Leidse ploeg) wordt door sommigen op dit moment gezien als een van de smaakmakers van de DBL én als een van de betere (zo niet de beste) (point-)guard.

Ik zal vanavond aandachtig op hem letten. De eerste wedstrijd staat mij niet meer zo goed voor de geest. (Lees: verdrongen) Hopelijk kan Brandyn Curry zich overtuigend bewijzen. Mij valt het spel van Curry nogal eens wat tegen. Hij laat het ene moment duidelijk zien goed te kunnen spelen maar op andere momenten doet hij in mijn ogen knullige dingen.

Evan Bruinsma is er mijns inziens al beter in geslaagd om Chase Fieler min of meer te doen vergeten (die wordt door mij niet gemist maar zou ik uiteraard wél graag terug zien in de ploeg als Bruinsma eenmaal Nederlander is!) dan dat Curry dit doet als het gaat om Lance Jeter. Ondanks dat ik wél van mening ben dat Curry een veel betere verdediger is dan Jeter.

Of Jeter, mocht het hem niet bevallen in Frankrijk, na de Kerst zou moeten terugkeren bij Donar? In ieder geval niet als vervanger van Curry! Gipson lijkt mij goedkoper dan Jeter, of de club zo veel geld heeft dat wij Gipson kunnen inruilen voor Jeter? Qua spel (rebounding + verdediging) en positie (forward) heeft de ploeg in mijn ogen eerder baat bij een speler en type als Bill Clark. (Nog zonder club?)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten