Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 28 december 2017

Donar en Aron Royé uit elkaar

Donar haalt Aron Royé terug naar Groningen zo luidde de kop van het artikel op de clubsite d.d. 31 mei 2017. Club en speler waren een verbintenis met elkaar aangegaan voor 2 seizoenen. Nu, na amper een half jaar, is het contract ontbonden.

Donar ligt na deze breuk onder vuur. Hoewel ik het jammer vind voor Royé kan ik mij wél iets voorstellen bij de beslissing die is genomen. Royé wist niet te overtuigen als betrouwbare back-up van Brandyn Curry.

De afgelopen weken sprak ik met enkele mensen over Royé (en zijn voorganger Stefan Mladenovic): "Aron Royé is mijns inziens aanvallend de beste van de twee, waar Stefan Mladenovic de beste verdediger is van deze twee spelers. De aanvallende kwaliteiten van Royé komen er echter (nog) niet uit."

Het behouden van Gipson, tot het einde van dit seizoen, is een tactische keuze voor dit seizoen. Hopelijk krijgt de club gelijk (want dat betekent sportief succes)! Ik vind het spel van Gipson nog niet van een heel hoog niveau. De tijd zal het leren hoeveel beter hij kan spelen.

Het vertrek van Royé betekent 1 'home grown' speler minder. In de rotatie van 9 zijn er maar 2 'home grown' spelers: Arvin Slagter & Thomas Koenis.

Wie mogen er de bekerwedstrijden spelen? Naar het schijnt mogen er maar 4 buitenlanders op het wedstrijdformulier staan. Dus ... 1 buitenlander zal op de tribune moeten plaatsnemen?

De club kan nu in ieder geval bekijken welke guard zij wil hebben voor het seizoen 2018/2019. Ik zou gaan voor een Nederlander! Liefst een die geldt als 'home grown' maar wél het niveau heeft om waardevol te zijn in wedstrijden om de Europe cup.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten