Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

woensdag 4 oktober 2017

Leiden vs Donar [VOORBESCHOUWING]

Ik vul dit later, vrijdag in de loop van de dag, aan.

Wel verwijs ik al naar deze voorbeschouwing gepubliceerd op de website van B.S. Leiden.

Ook in Leiden gaan nieuwe accommodatie. Het probleem daar is anders dan hier in Groningen. Wij (Donar) kunnen regelmatig niet terecht in onze hal (omdat er een ander evenement plaatsvindt). Leiden kan wel altijd terecht in hun hokje maar het materiaal is zo slecht dat de benaming bouwval nog een groot compliment is.

Leiden meldt dat het meespelen van Mohamed Kherrazi onzeker is. Bij ons zal, zo vermoed ik, Arvin Slagter niet meespelen. Het wachten is nog op bericht van de club. Morgen (Supercupwedstrijd tegen Landstede) meer nieuws?

Leiden speelde, net als Donar, geen oefenwedstrijd tegen een ploeg die vorig jaar in de "top" 4 stond. Landstede en Den Bosch speelden een oefenwedstrijd tegen elkaar.

Leiden speelde in Luxemburg. Het niveau van hun tegenstanders is mij onbekend. Donar speelde oefenwedstrijden in België. Het leverde 2 nipte zeges op. (Rotterdam won recent overtuigend van Kangoeroes Willebroek.)

Na de oefenwedstrijden was het de vraag "hoe goed zijn wij?" toen wij voor de 1e kwalificatiewedstrijd van de Champions League stonden. Nou, het antwoord was duidelijk. 'Goed'. En dat werd gaandeweg de kwalificatie alleen maar duidelijker. Helaas, geen plaatsing voor het hoofdtoernooi van de Champions League maar ... 6 goede wedstrijden gespeeld tegen ploegen die kwalitatief beter zijn dan onze concurrenten in de DBL. Mag ik dat zeggen?


Volg de wedstrijd op de LIVEstream. (Klik op de afbeelding.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten