Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 14 oktober 2017

Donar u24 vs Landstede u24 [VERSLAG]

Het was stil in sporthal Vinkhuizen. Zo af en toe kom ik in een bibliotheek, en gewoonlijk wordt daar (hoewel het er stil moet zijn!) veel meer lawaai gemaakt dan tijdens de wedstrijd van vanavond.

Ik hoop dat dit (volgende week) op vrijdag 20 oktober, bij de wedstrijd Donar u24 vs Den Bosch u24, heel anders zal zijn.

"Play that funky music!" (Klik op de afbeelding voor de videoclip.)

Coach Miller liet Tim Hoeve & Rienk Mast wel aan de wedstrijd beginnen maar Sjoerd Koopmans en Daan Maring niet. De gehele selectie beoordelend op basis van deze wedstrijd snap ik dat wél: zouden Tim, Sjoerd, Daan & Rienk gelijktijdig spelen dan zit er geen kwaliteit op de bank.

Donar zat vanavond geen moment in de wedstrijd.

Kwartstanden:

  1. 12 - 26 
  2. 27 - 40 (15 - 14) 
  3. 51 - 67 (24 - 27) 
  4. 76 - 88 (25 - 21) 
De ploeg had een minieme kans om wellicht het momentum te kunnen pakken. Bij een achterstand van 11 punten werd door de nummer 3 in de break een dunk gemist. Met minder dan 2 minuten te spelen had die actie heel misschien een opleving kunnen zijn. 

Ik vermoed overigens van niet want bij eerdere pogingen (als Donar het verschil terugbracht naar 10 punten) sloegen de Zwollenaren dit rustig af. De Zwolse ploeg deed alles beter: aanvallen, verdedigen, passen, rebounden, switchen, roteren etc. Hoewel de arbitrage in mijn ogen beslist niet sterk was, valt er op de nederlaag niets af te dingen. Het is een terechte én verdiende overwinning voor Landstede basketball. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten