Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

dinsdag 19 september 2017

Donar vs Vytautas: nog niet uitgespeeld [VERSLAG]

"Nog niet uitgespeeld"

Een kop met een dubbele betekenis: 1. de uitwedstrijd (voor Donar) moet nog gespeeld worden. (Dat zal a.s. donderdag, 21 september, het geval zijn. De wedstrijd wordt gespeeld om 15:30? uur Nederlandse tijd. Ondanks dat Litouwen in een andere tijdzone ligt vind ik dát wel vroeg. Misschien heb ik de aankondiging verkeerd verstaan.) Update: de wedstrijd begint om 17:30 uur. 2. het doelsaldo na wedstrijd 1 is weliswaar niet in het voordeel van Donar, de missie om de volgende ronde te halen acht ik toch geen kansloze!

Het spel van Donar bood namelijk genoeg om te mogen hopen op het bereiken van de volgende kwalificatieronde: de ploeg speelt als team, er is geen sprake van onderlinge irritaties, er wordt minder geageerd richting arbitrage (en dus geen vrije worpen voor technische fouten), de ploeg toont veerkracht op het moment dat een achterstand richting de psychologische grens van 10 punten gaat. Én de ploeg wist zelf ook een voorsprong van 10 punten te pakken: 30 - 20.

Kwartstanden:
  1. 23 - 14 
  2. 36 - 39 (13 - 25) 
  3. 58 - 60 (22 - 21) 
  4. 75 - 77 (17 - 17
Helaas, niet alle spelers zaten vanavond even goed in de wedstrijd. Dit kostte ons balbezit én punten. Ogenschijnlijk werden de opdrachten, zoals geoefend op de training, wél uitgevoerd. Maar de Litouwers waren uiteindelijk nipt de betere ploeg.

Ik vind het overigens onbegrijpelijk dat de coach van Vytautas geen 2e technische fout kreeg. Mijn gevoel zegt dat hij er herhaaldelijk luidkeels om stond te smeken.

Met een 75 - 77 achterstand vertrekt Donar morgen(?) naar Litouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten