Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 4 augustus 2017

6 of 9?

Hoeveel ploegen gaan er in het seizoen 20172018 meedoen in de DBL? Met de inschrijving van Den Helder Suns ging men uit van 9. Iets waar ik niet blij mee ben.

Op het moment dat ik dit stuk typ lijkt het er op dat er in ieder geval 1 ploeg lijkt weg te vallen: BAL (Basketball academie Limburg). Deze ploeg is min of meer de opvolger van BS Weert. Door het opstappen van het bestuur van BSW is er nu onvoldoende budget. Gezien de prestaties (lees: het ontbreken daarvan!) in de voorgaande seizoenen is het al verstandig om niet mee te doen. Het vertrek van Dyon Halman en Kasper Averink heeft dat alleen maar versterkt.

Er zijn nu 3 clubs die weinig spelers hebben gecontracteerd:
  • BAL = 0 spelers 
  • Apollo = 1 speler 
  • Rotterdam = 7 spelers (zou net kunnen maar is wel een heel krappe selectie als jij het mij vraagt) 
De overige ploegen: 
  1. Leiden = 9 spelers 
  2. Aris = 10 spelers 
  3. Den Bosch = 10 spelers 
  4. Landstede = 10 spelers
  5. Suns = 10 spelers 
  6. Donar = 12 spelers
Mijn standpunt: een DBL met 7 ploegen (1x uit en 1x thuis tegen iedere andere ploeg). Daarna de top 4 een dubbele competitie (dus 2x uit en 2x thuis tegen iedere andere ploeg) gevolgd door een final four (1 vs 4 & 2 vs 3) op 1 dag, 1 locatie. En tot slot een finaleserie over 5 wedstrijden. 

De overige 3 ploegen? Die mogen vervroegd op vakantie! Misschien dat het hen iets oplevert als zij meedoen in de DTL.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten