Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 15 mei 2017

Hoe gaat het verder? (Landstede vs Donar (game 2) [VOORBESCHOUWING]

Valt Donar nog stil in titelrace? vraagt het Dagblad van het Noorden zich af.

Ik denk dat Donar gedurende de reguliere competitie (bijna) iedereen voor de gek heeft willen houden. Sommige wedstrijden werden schijnbaar nipt / moeizaam gewonnen. Maar ik denk dat de ploeg met de handrem erop speelde. Waarom zij dat deed? Sparen van energie voor Europese duels, respect voor de tegenstanders (hoewel ... is dat niet een vorm van kleineren?), niet helemaal scherp (geen handrem maar onbewust niet voluit?).

Het zou mij niet verbazen als de ploeg in deze serie iedere wedstrijd met minimaal 20 punten verschil wint. Of je dan kunt concluderen dat Landstede minder goed is dan Den Bosch? Nee! Ondanks het verschil in punten (uitslagen) mag je dat denk ik niet! Ik heb het gevoel (zie vorige alinea) dat Donar tegen Den Bosch niet helemaal scherp was. In de laatste wedstrijd liet de ploeg zeker 15 punten liggen in de aanval. En nog wel meer dan 15 punten in de verdediging. In de eerdere wedstrijden viel de zwakke verdediging mij ook al op.

In wedstrijd 1 van de finaleserie was de regerend landskampioen verdedigend al beter dan in de halve finale. Er is denk ik zeker nog ruimte voor verbetering.

Of het schotpercentage van Landstede in wedstrijd 2 beter zal zijn? Ja, maar of het ook meer punten oplevert? Hoeveel schoten zal de ploeg kunnen nemen? (Kan Donar verdedigend nog een paar tandjes bij schakelen?)

De uitslagen in de finale vorig seizoen:
  1. 70 - 85 
  2. 82 - 71 
  3. 74 - 68 
  4. 74 - 50 
  5. 69 - 86  
Dit zou wel eens een play-offs zonder nederlaag kunnen worden: 8 - 0. (In het seizoen 2012/2013 werd Leiden kampioen door in de play-offs 10 wedstrijden te winnen, tegenover 0 nederlagen.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten