Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 28 april 2017

Lowie

Louis (spreek uit: Lowie) van Gaal vroeg ooit eens aan een journalist "ben ik nou zo dom of ben jij nou zo slim?" of was het "ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?". (Ja, ja ... voetbal. Dit had jij niet verwacht hè!?!) Wij horen het bewijs in het filmpje. 


Op Facebook stelt Rinie Maas de vraag (op basis van de wedstrijd Den Bosch vs Donar, wedstrijd 2 in de halve finaleserie van de play-offs (2017) Donar vs Den Bosch) "was NH nu zo slecht of Donar zo goed?".

Mijns inziens was Donar niet goed. Ik vind echter ook niet dat Den Bosch voor haar doen slecht speelde. In mijn ogen speelden zij beter dan verwacht.

Er valt aan het spel van Donar genoeg te verbeteren: 
  • schoten (er werden te makkelijk lay-ups en open driepunters weggegeven) 
  • rebounds (er werden veel rebounds (en dus 2e kansen) weggegeven)
Ik heb al gelezen dat men stelt dat Charles Mitchell teleurstelde. Mees noemt in zijn verhaal de schotpercentages en de puntenaantallen van McWhorter en Bouwknecht. Plus het aantal punten gemaakt door Balentine.

Zowel 'inside' als 'outside' kwam Den Bosch tekort. Dat Donar een team is en Den Bosch afhankijk is van individuele acties, is een juiste conclusie. Gedurende het reguliere seizoen bleef men in Den Bosch vertrouwen op groei. Het bouwen van een team is een proces. Het kost tijd. Men dacht er in de play-offs te staan.







De overwinningen op Rotterdam (in de 1e ronde van de play-offs) gaven misschien hoop. Maar, Rotterdam is een matige ploeg. Absoluut geen betrouwbare graadmeter. Donar is de norm. Aan die norm lijkt Den Bosch niet te voldoen.  Revanche? Zij mogen er in Den Bosch op hopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten