Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 26 maart 2017

Stap 2 naar de treble

Na vanmiddag, zondag 26 Maart 2017, is ook de 2e beker die dit seizoen 2016/2017 gewonnen kon/kan worden gepakt.

De NBB-beker werd een prooi voor Donar. (78 - 58) Het was geen overtuigende zege voor de nummer 1 van de reguliere competitie. En de regerende landskampioen. Maar dit maakt niet uit. Winnen is winnen. Het gaat om zo'n beker. Hoe die gewonnen wordt is niet belangrijk.

Al is het heel goed als een team wél analyseert hoe een wedstrijd is verlopen! Ik ben niet de coach maar mij viel op dat de intensiteit over het geheel wel beter is geweest eerder in het seizoen. De zwakste fase was het 1e kwart.

Het is goed dat de spelers én coach rustig bleven. Zij bleven vertrouwen in een goede afloop. Ik hoorde om mij heen gemor en geklaag. "Neem een time-out" verzuchtten meerdere fans. Je kunt in een time-out dingen bespreken maar je kunt daarmee ook het gevoel nadelig beïnvloeden. De tegenstander kan het momentum versterken. Zij gaan wellicht denken "ah, zij worden onzeker. Wij hebben ze!". Terwijl aan onze kant de wanhoop erger kan worden "waarom lukt het niet? We spelen niet goed".

We kwamen gelukkig snel genoeg in het juiste ritme. De achterstand liep niet verder op dan 10 punten. Wij gingen erop én erover. Teleurstellend vind ik wel dat wij de voorsprong lieten slinken. Dat vond ik echt niet het gevolg van de kwaliteiten van Zwolle (Yoho).

Speciale gast vanmiddag was Billy Clark. Hij speelde voor Donar in het seizoen 2014/2015. Hij begon dit seizoen in Tunesië, maar speelt nu in Luxemburg (voor Basket Esch, de nummer 1 van de playdowns 1 competitie).

Persoonlijk zou ik hem graag zien terugkeren bij Donar! Of dit gebeurt is van meerdere factoren afhankelijk. Waaronder het aantal buitenlanders in de selectie. Wie blijven er?

Oh, de NBB heeft wéér een wedstrijd laten verpesten door de arbitrage! De scheidsrechters waren beslist niet partijdig maar wel heel slecht én inconsequent. Waardeloos. Dramatisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten