Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

dinsdag 21 maart 2017

Big or Small?

Big or Small. Dus groot of klein. En geen verhaal over Biggie Small alias Notorious B.I.G. (R.i.P.)

Donar heeft ook dit seizoen 4 buitenlandse spelers: 3x USA, 1x Kroatië. 1x point-guard (Jeter), 1x power-forward (Fieler) en 2x power-forward/center (Pasalic & Smith).

Alle 4 spelers hebben ieder een contract dat aan het einde van het huidige seizoen afloopt. Vorig seizoen was Fieler de eerste die zijn contract met 1 seizoen verlengde.

Op dit moment hebben twee spelers nieuwe contracten getekend: Sean Cunningham en Jason Dourisseau. Beiden tekenden voor 2 seizoenen bij.

Nationaal, maar zeker internationaal, is het, ondanks dat het moderne basketball minder in de 'bucket' wordt gespeeld, tóch fijn om wat grote mannen in de ploeg te hebben. Fieler en Pasalic zijn steunpilaren. Fieler noteerde ongelooflijk goede statistieken (efficiëntie).

Pasalic is, vanwege zijn vrouw, een speler die nog wel 1 of meer seizoen(en) voor Donar zou kunnen gaan spelen. En dat lijkt mij een prettige situatie.

Smith heeft een minder grote rol (komt van de bank) maar is als reserve nuttig. Is als publiekslieveling waardevol. Het is niet ondenkbaar dat hij zijn contract verlengd (als er met hem wordt gesproken). De details vermeld ik niet aangezien het te veel gissen is, en ik het niet van hem zelf heb gehoord. Als het waar is, dan zeg ik: blijf speler van Donar. Ontwikkel jezelf!

Nieuwe buitenlanders? Ik zou DeJuan Wright en Billy Clark wel graag terugzien keren als spelers van Donar. Wright is ook zo'n publiekslieveling. Clark is een cult-held. Het zijn twee kleinere spelers (in vergelijking met Fieler, Pasalic en Smith). Niet alleen fysiek maar ook qua positie waarop zij spelen.

Jeter, Cunningham, Wright, Pasalic, Van der Mars/Kok/Roeland Schaftenaar/Bleeker, Devon van Oostrum, Mladenovic, Slagter, Dourisseau & Smith. Koopmans & Veenstra. Leuke ploeg lijkt mij dat. Ik hoop echter dat Fieler zijn contract met 2 seizoenen verlengt. Dan hebben wij voorlopig, als hij een toevoeging is, 5 buitenlanders. Het zal nog wel even duren voor Pasalic Nederlander is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten