Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

dinsdag 31 januari 2017

Waar was de passie!?!

Vanavond heb ik de Passie niet gezien. Ik doel niet op het erotische tijdschrift maar op spelen met bezieling. Wat wij op het podium lieten zien was afschuwelijk. Het was slap én slordig.

Donar speelde super slecht. Gevolg: het verschil bleef beperkt tot MAAR 31 punten. Dit had MINIMAAL het dubbele moeten zijn gezien het niveau van Leiden. 

De Leidenaren kunnen simpelweg niet beter. Wij wel. Het is beschamend dat wij dat dan niet doen. 

Ik had 150 - 1 voorspeld. Dat is het absoluut niet geworden. Donar haalde net iets meer dan de helft. Leiden overtrof de verwachting met 48 punten! 

Kort na rust zei ik tegen mijn buurman "Leiden komt niet boven de 50 punten uit". Dat is ook zo. Maar de bezoekers maakten veel te veel punten. Dat onze productie tegen zo'n ploegje slechts 80 puntjes bedraagt is een afgang. 

De pot werd ook nog eens ontsierd door onsportief spel van Leiden én corrupte arbitrale leiding van de drie scheidsrechters. Waarom krijgen die lui nog zo vorstelijk betaald voor het leveren van deze wanprestaties? Het is iedere wedstrijd hetzelfde treurige liedje. Spelregelboek FIBA Spelregels 2014 versie aug 2015 Ik snap wel waarom er niet werd gefloten voor "voetbal". Zie artikel 13.2.

Donderdagavond om 20:00 uur is de bekerwedstrijd in Leiden. Donar zal zich dan moeten plaatsen voor de halve finale. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten