Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 18 december 2016

Hup Donar

Woensdag 21 December speelt Donar in Lissabon (Portugal) tegen Benfica. Het is de tweede wedstrijd in de 2e ronde (van het Europe cuptoernooi).

Het katje op de foto vliegt niet mee. Of mascotte Thunder meereist weet ik niet.

Ik heb dit plaatje gekozen omdat het mij doet denken aan een Hub-vliegtuig. Maar, wellicht vliegt de ploeg van Schiphol naar Lissabon?

Of er fans naar Lissabon gaan, en zo ja wie en hoeveel, is mij niet bekend. Ik hoop het voor de ploeg. En ik gun die fans een paar fijne dagen in Lissabon. Met een warm zonnetje. (Je zal toch naar Siberië gaan in Januari!)

Benfica verloor de eerste wedstrijd van deze 2e ronde in Sofia met 84 - 72. Zij staan daardoor nu op de 4e plaats in de poule. Donar staat, door de 76 - 84 nederlaag tegen Enisey, op de 3e plaats.

Enisey (2e) speelt op 21 December een thuiswedstrijd tegen Lukoil academic (1e).

Resterend programma in deze groep:

  • 4 Januari Lukoil academic vs Donar 
  • 4 Januari Enisey vs Benfica 
  • 11 Januari Enisey vs Donar 
  • 11 Januari Benfica vs Lukoil academic 
  • 17 Januari Donar vs Benfica 
  • 18 Januari Lukoil academic vs Enisey 
  • 25 Januari Donar vs Lukoil academic 
  • 25 Januari Benfica vs Enisey
Jammer dat Donar op 7 Januari een uitwedstrijd tegen Rotterdam heeft. Het zou fijn zijn om 3 Europese (uit)wedstrijden op rij te hebben zonder onderbreking door een wedstrijd voor de Nederlandse competitie.

Aan de andere kant: op 14 Januari speelt Donar thuis tegen Leiden. Ook dat is een vervelende onderbreking van het Europese programma. Net als de wedstrijd Landstede vs Donar op 21 Januari.

Winst in Januari (vooral tegen Zwolle en Leiden) betekent dat de ploeg goede zaken doet voor de DBL. (Plaatsing voor de play-offs.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten