Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 26 november 2016

Welkome winst (Aris vs Donar [VERSLAG])

Donar @ Leeuwarden. Het is een derby, en daarom verloopt zo'n wedstrijd traditioneel moeizaam voor de Groningers (Donar).

Ook vanavond ging het niet soepeltjes. Zonder mij nu te willen verschuilen (excuses tellen niet): de ploeg is vermoedelijk vermoeid. Dat gevoel heb ik na het zien van deze wedstrijd. Om de een of andere reden heb ik dat gevoel vooral bij het zien van Lance Jeter.

De point-guard is vaak belangrijk voor de ploeg. Hij speelt al enige weken niet zo goed. Althans niet zo goed als hij kan. Het is overigens niet zo dat hij wanprestaties levert. Een dipje, daar zit hij in. Het komt vast goed. Hij had vanavond wél 10 assists!

Wie vanavond wél een wanprestatie leverden? De scheidsrechters! Maar dat is geen uitzondering. Die vergallen (in de DBL) iedere wedstrijd.

Kwartstanden:
  1. 13 - 22 
  2. 33 - 38 (20 - 16) 
  3. 48 - 61 (15 - 23) 
  4. 61 - 78 (13 - 17) 
Op dit moment weet ik de statistieken niet. Gevoelsmatig hebben de spelers die gewoonlijk veel minuten spelen ook vanavond veel gespeeld. Bas Veenstra heeft denk ik wat meer gespeeld dan in de meeste andere wedstrijden. (11 minuten heeft hij gespeeld.) Hij had een nuttige invalbeurt.

Zou hij (Bas) weer laten zien hoe goed hij kan zijn? Na zijn eerste jaar leek hij stil te staan in zijn ontwikkeling. Vanavond speelde hij verdedigend behoorlijk tegen Craig Osaikhwuwuomwan en Patrick Frimpong.

Leuke acties (spectaculaire dunks) waren er van de hand van Andrew "Drew" Smith.

Samenvatting (klik op een afbeelding om het filmpje te starten) + interviews met Craig Osaikhwuwuomwan en Drew Smith.

Link naar verslag basketballleague.nl (met statistieken).

Spelers die de laatste weken worden bekritiseerd hadden ook vanavond geen bijzonder gelukkige wedstrijd. Ik constateer dat, en spreek dat uit, maar wil dat niet vervelend laten overkomen. Af en toe lees ik berichten waarin, mijns inziens, spelers met weinig respect worden bejegend.

Ik moedig hen veel liever aan. In de hoop dat zij wel de goede prestaties gaan leveren waar ik naar verlang.

De stand:
  1. Donar 9 gespeeld, 8 gewonnen, 1 verloren, 16 punten 
  2. Landstede 9 gespeeld, 7 gewonnen, 2 verloren, 14 punten 
  3. Leiden 9 gespeeld, 6 gespeeld, 3 verloren, 12 punten 
  4. Amsterdam 9 gespeeld, 5 gewonnen, 4 verloren, 10 punten 
  5. Den Bosch 9 gespeeld, 3 gewonnen, 6 verloren, 6 punten 
  6. Rotterdam 9 gespeeld, 3 gewonnen, 6 verloren, 6 punten
  7. Aris 9 gespeeld, 3 gewonnen, 6 verloren, 6 punten 
  8. Weert 9 gespeeld, 1 gewonnen, 8 verloren, 2 punten 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten