Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 21 november 2016

Leugens, grotere leugens & statistieken

Cijfers zeggen niet altijd iets. Soms, zoals in dit geval, zeggen cijfers zelfs niet.

De cijfertjes van de diverse DBL-ploegen zijn leuk maar de conclusie die door de schrijver (Leon Kersten) wordt getrokken komt op mij niet juist over.

Hij brengt het, naar mijn gevoel, als een verbetering van de competitie. Terwijl mijn idee is dat de competitie juist verslechterd is. Ik had gedacht dat de competitie niet slechter kon maar het kan dus wél. En ik verwacht nu zelfs dat het de komende paar jaar nóg slechter wordt.

In dit artikel de cijfers van de verschillende ploegen. Meer spanning? Ja, maar dit lijkt mij een gevalletje nivellering als gevolg van verzwakking van de top niet als gevolg van versterking van subtop en tob/flop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten