Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 13 oktober 2016

Sonics

Seattle had tot 2008 een NBA-club: de Seattle (Super)Sonics. De grote ster was (in mijn ogen!) Gary Payton. En niet Shawn Kemp.

Behalve Payton en Kemp had de club ook ooit Detlef Schrempf (een Duitser). Schrempf was een small-forward, Kemp een power-forward (met de bijnaam 'Reignman'/'Rainman') en Payton (bijnaam 'Glove' was een point-guard).

Payton had ik, net als Isiah Thomas, Dennis Rodman, Reggie Miller en Shaquille O'Neal, graag in het Dream Team (Olympische spelen Barcelona 1992) gezien. (In plaats van John Stockton, Chris Mullin, Clyde Drexler en Christian Laettner. Al "moet" ik eerlijk zeggen dat destijds Larry Bird al ver over zijn hoogtepunt heen was. En, kijkend naar sportieve prestaties op dát moment, de legende van de Boston Celtics niet in de ploeg hoorde. Laettner, door mij verkozen achter O'Neal, zou op basis van prestaties juist wél in de ploeg horen. (NCAA kampioen 1991 & 1992))

Op dit moment het gerucht dat Seattle misschien weer een NBA-club krijgt. Een terugkeer van de Sonics. Ik zou het geweldig vinden! Basketball leeft in Seattle nog enorm. Dat blijkt tijdens het WNBA (vrouwen basketball) seizoen als de Seattle Storm in actie komen. Maar daar zie je af en toe fans gekleed in Sonics tenues.

Wie zou de club moeten kiezen? Gary jr Payton!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten