Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 7 oktober 2016

DBL 2016/2017 ronde 1

Zaterdag 8 oktober begint het reguliere seizoen van de DBL (de mannen eredivisie).

In dit artikel schrijft Leon Kersten dat er enkele clubs aan de DBL dienen te worden toegevoegd. Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Er is geen club die nog niet tot de DBL behoort die kan concurreren met de top van de DBL. Voorwaarde voor toetreding tot de DBL is dat je wél concurrentie betekent.

Overwinningen van Grasshoppers (tegen Leiden) respectievelijk BVG (op Leeuwarden) zijn leuk maar over een heel seizoen zullen ploegen als Grasshoppers nog niet eens de middenmoot halen. Je moet dit soort ploegen dan ook niet toevoegen aan de DBL. Je moet bepaalde clubs wegsaneren uit de DBL.

Nu de voorspellingen van de uitslagen:

  1. Aris (Leeuwarden) vs BS Weert = 72 - 64 
  2. Rotterdam vs Leiden = 69 - 82 
  3. Den Bosch vs Donar = 47 - 70 
  4. Landstede (Zwolle) vs Apollo (Amsterdam) = 79 - 66
Waarom? 
  1. De Friezen spelen thuis, iedereen zal kunnen spelen. Aris heeft 4 Amerikanen. Geen toppers maar beduidend beter van de Nederlanders van Weer. 
  2. Ondanks de smalle rotatie voorspel ik een overwinning voor de Leidenaren. 
  3. Donar zal scherper zijn dan tijdens de wedstrijd om de supercup. 
  4. Zwolle heeft denk ik meer individuele klasse dan Amsterdam. Ik verwacht dat die zondagmiddag beslissend zal zijn,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten