Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 15 september 2016

Stefan Mladenovic terug bij Donar

Je zou hem in (en rond) Groningen de Heintje Davids van Donar kunnen noemen? Of the comeback-kid?

Mag je zeggen dat de verloren zoon is teruggekeerd?

In ieder geval heeft Stefan Mladenovic een nieuw contract getekend bij de club.

Weken, zo niet maanden, gingen voorbij voor hij überhaupt werd gepresenteerd. (Uiteindelijk is het Donar geworden.) Leiden zag ik niet als zijn nieuwe club, Donar leek vol, datzelfde idee had ik bij Landstede (Zwolle) en andere clubs leken mij (met alle respect voor die clubs) qua status niet te passen bij een international (en Mladenovic is een international).

Hij wordt, terecht, gepresenteerd als point-guard. In mijn ogen is dat de positie waar hij het beste op zijn plek is. Maar hij kan ook als shooting-guard en zelfs als small-forward spelen.

Stefan is een allround point-guard (kan aanvallen én verdedigen) die ook nog eens voor een ploeg een fijne teamspeler is. Zo is hij in de nationale ploeg de laatste man in de pikorde. Hij heeft nog geen seconde gespeeld maar hij neemt genoegen met die rol, moedigt zijn teamgenoten enthousiast aan. En ik denk dat hij er wél staat als het moet.

Voor Donar is het verder van belang dat Stefan een ervaren speler is (9 seizoenen eredivisie), die tot de betere Nederlandse spelers behoort (international).

Zaterdag 17 september a.s. is de laatste kwalificatiewedstrijd. Vervolgens zal Stefan bij de groep aansluiten.

Welkom thuis!

De periodes bij Donar tot nu toe:

  1. Hanzevast Capitals (2007 - 2009) 
  2. Donar (2015)
Ik zou het erg fijn vinden als Stefan nu eens voor lange tijd aan de club verbonden blijft. Dat hij, want hij is een Groninger én speler van het Nederlands mannen A-team, langdurig tot de kern van de ploeg gaat behoren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten