Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 11 september 2016

Slagter in oranje

Hij is op dit moment de speler met de meeste interlands van de huidige selectie: Arvin Slagter. Hij heeft het 100-tal al enkele wedstrijden geleden bereikt.

In en tegen Oostenrijk speelde hij slechts 2 minuten. Een blessure? Zou kunnen maar ... Slagter speelt de laatste weken niet echt lekker. Zo is zijn schotpercentage laag.

Hopelijk haalt Slagter bij Donar zijn topniveau!

Kijkend naar de jeugdspelers die, zoals verwacht, niet spelen, en de mogelijk mindere vorm van Slagter (die naar nu blijkt geblesseerd raakte aan zijn knie!!) vraag ik mij af "Waarom contracteren wij niet alsnog Stefan Mladenovic?!".

Hij (Stefan Mladenovic) is beschikbaar, heeft net als Slagter deel uitgemaakt van de selectie van deze kwalificatiereeks (maar speelt helemaal niet (wat ik niet snap!)).

Nou begrijp ik dat je denkt "waarom een speler die helemaal niet speelt contracteren als back-up of partner in crime van een speler die nauwelijks speelt?". Omdat 1. je de kans hebt dat een van beide een goede wedstrijd speelt (beiden zijn duidelijk beter dan de jeugdspelers!), 2. Mladenovic is een betere optie als back-up point-guard dan Cunningham én veel beter dan Hoeve. Als Mladenovic als point-guard speelt dan kan Cunningham op de 'sg' spelen. Je hebt dan een duo dat kan zorgen voor balans tussen bank (Mladenovic & Cunningham) en basis (Jeter & De Paula). Hoewel ik daar in eerste instantie niet voor zou kiezen. Ik zou beginnen met de sterkst mogelijke opstelling. Maar wel de speeltijd verdelen met verschillende samenstellingen. 3. Je zou nog "groot" kunnen gaan spelen met een starting-five Jeter, JD, Fieler, Smith & Pasalic. En dan verschuiven naar "kleiner"met het wisselend inbrengen van de reserves Mladenovic (als je die contracteert), Cunningham, Slagter, De Paula & Veenstra.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten