Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 18 september 2016

Groene Uilen vrouwen A vs Canageroes vrouwen A

Groene Uilen vs Cangeroes. Vorig seizoen waren dat voor de Groninger studentes moeilijke wedstrijden. Gisteravond bleek dat weinig anders.

De Groningse ploeg verdedigt haar titel: kampioen van de vrouwen promotie divisie. Natuurlijk wil iedereen de kampioen verslaan.

De selectie is een beetje gewijzigd: Esther van Bochove is gestopt. Nieuw in de ploeg is Janne Tullius.

Kwartstanden:

  1. 11 - 17 
  2. 31 - 28 (20 - 11) 
  3. 47 - 50 (16 - 22) 
  4. 62 - 62 (15 - 12) 
  5. 73 - 73 (11 - 11 (1e verlenging)) 
  6. 83 - 77 (10 - 4 (2e verlenging)) 
Floor Schuring en Liesbeth Visser konden niet in actie komen.

Hoe het in de verlenging ging qua spel weet ik niet. Ik had later op de avond nog ergens een afspraak en heb dat deel dus spijtig genoeg gemist.

In de reguliere speeltijd waren de Uilen niet scherp. We waren een uiltje aan het knappen? We kwamen stappen te laat, gooiden ballen meters te ver achter of voor een medespeelster, gooiden ballen meters over medespeelsters, hielden open huis in de 'bucket', verzuimden/vergaten om uit te boksen.

Maar de ploeg was wél veerkrachtig want regelmatig kwamen zij terug van een achterstand. In het laatste kwart, met nog slechts enkele minuten te spelen, was de stand nog 60 - 69 in het voordeel van de Cangeroes.

In de aanval miste ik delen van de wedstrijd een guard die rustig is aan de bal, in de verdediging miste ik een extra speelster die goed kan verdedigen in de perimeter (bijvoorbeeld door een point-guard af te stoppen) en zowel aanvallend als verdedigend miste ik een speelster die uitbokst.

Mijns inziens was de ploeg met Nina Straatman in het veld beter dan zonder. Ik vind ook dat Nina sterker speelde dan Janne & Hanne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten