Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 24 juli 2016

Seizoen 2016/2017 voorspelling 1

De selecties zijn nog niet compleet. Het is zelfs nog niet officieel bekend hoeveel ploegen er meedoen in de DBL.

Wat mij betreft zijn dit er maximaal 6. Dit omdat ik van Den Bosch en Weert geen goede ploegen verwacht. In mijn ogen heb je met (veredelde) under 24 ploegen niets te zoeken in de DBL. Ga dan in de DTL spelen of de promotie divisie (of eerste divisie).

Op dit moment zijn er 4 ploegen die tenminste 5 spelers hebben: Apollo (5), Leiden (6), Aris (7) en Donar (officieel 10, maar wat mij betreft 9 1/2).

Apollo heeft 5 spelers die allen vorig seizoen reeds voor de Amsterdamse club speelden.

Aris heeft ten opzichte van het vorige seizoen slechts 1 speler die al voor de club speelde. Maar ... er zijn 3 spelers teruggekeerd bij de club.

Leiden heeft 1 nieuwe speler (Jessey Voorn), de andere 5 speelden vorig seizoen ook al voor B.S. Leiden.

Donar heeft 2 nieuwe buitenlanders, haalde 1 speler terug (Slagter speelde de afgelopen 2 seizoenen voor Den Bosch, maar daarvoor was hij 1 seizoen speler van Donar) en heeft een nieuwe jeugdspeler in de selectie opgenomen (daarom 9 1/2 speler). Want met alle rspect: ik zie Tim Hoeve (nog) niet als een volwaardige eredivisiespeler. Het is jammer dat er bij Donar geen jeugdspelers doorbreken!

Op basis van de voorlopige selecties denk ik dat het in het nieuwe seizoen zal gaan tussen Leiden en Donar.

Laten wij namelijk eens naar de (vermoedelijke) startendede vijftallen van beide ploegen kijken:
Leiden vs Donar =

  1. Cashmere WRIGHT vs Lance JETER = ** (In mijn ogen is Jeter de betere speler. Een betere floorleader, een betere spelVERDELER.) 
  2. Jessey VOORN vs Arvin SLAGTER = *** (Voorn is meer atletisch, is in mijn ogen de betere verdediger (en schutter). Slagter is meer ervaren, is een betere leider. De speler - kampioenenmaker. (Daar waar Ton Boot de kampioenmaker - coach was.)) 
  3. Jan DRIESSEN vs Jason DOURISSEAU = ** (Een redelijk jonge speler die in mijn ogen altijd een eeuwig talent zal blijven. Nou ja, tot hij zó oud is dat hij zelfs geen eeuwig talent meer genoemd wordt. Versus een meervoudig all-star van de Nederlandse competitie. Een speler die twee seizoenen op rij werd gekozen tot beste verdediger. Een 3-voudig Nederlands kampioen en 2-voudig winnaar van de nationale beker.) 
  4. Mohamed KHERRAZI vs Chase FIELER = * (Close maar ik denk dat Kherrazi completer is (een redelijk goede aanvaller & een geweldige verdediger) dan Fieler (een redelijk goede aanvaller (passer) en een redelijke verdediger (goed in het blokkeren van schoten). Zwakke punt van Kherrazi: mentaliteit (gefrustreerd raken).) 
  5. Thomas KOENIS vs Andrew SMITH = *** (Koenis wordt aanvallend steeds beter. Is een geweldige verdediger, een goede rebounder (alleen laat hij vaak de bal uit zijn handen vallen). Smith is vooralsnog een onbekende. Donar heeft het voordeel dat zij ook nog Pasalic hebben. Leiden is aangewezen op Versteeg.) 

Maar ... hoe goed de bank van Leiden zal zijn? En hoe zal uiteindelijk de ploeg van Zwolle zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten