Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

woensdag 16 maart 2016

Regels, regels, regels

Dinsdag 15 maart werd de spelregelavond, georganiseerd door Donar in samenwerking met hun supportersvereniging, gehouden.

Het "panel" bestond uit Tjoe de Paula (speler Donar), Erik Braal (coach Donar), Piet Keizer (commissaris mannen eredivisie, beoordelaar overige competities) en Antio Sinterniklaas (scheidsrechter).

Het was al jaren (7?) geleden dat er zo'n spelregelavond gehouden was. In die tijd zijn er diverse spelregels veranderd. Als toeschouwer denk je regelmatig de regels wel te kennen (na de sport al jaren te volgen) maar ... zo'n avond werkt verfrissend. Je ervaart een soort "ik heb de klok horen luiden maar ik weet niet waar de klepel hangt" gevoel.

Zeker als er een wedstrijd wordt gehouden om te zien wie de meeste spelregelkennis heeft. De prijs was een shirt (gedragen door Will Sullivan) of een bal (voorzien van de handtekeningen van alle leden van het team).

Het was een erg gezellige avond. De leden van het panel gaven op een prettige manier tekst en uitleg. Scheidsrechter Antio Sinterniklaas en coach Erik Braal deden dat regelmatig op humoristische wijze.

Er werd door een ieder gevraagd om respect. Terecht, maar het is (voor mij) vaak lastig. Ik heb regelmatig het gevoel dat de scheidsrechters geen respect hebben voor de sport, spelers, coaches en het publiek. Dat is erg jammer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten