Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 19 februari 2016

Donar & jeugd

Jonge spelers die in Groningen hun basketball-opleiding volgden kozen de afgelopen jaren al voor clubs buiten Groningen. Te weinig kans om in het 1e uit te groeien tot een volwaardige eredivisiespeler.

Deze week vertrok, halverwege zijn eerste jaar als speler van Donar, Yannick Franke. Een speler die niet in Groningen is opgeleid (daar waar Donar vaker meer zag in spelers uit de randstad zoals Jessey Voorn en Dimeo van der Horst) neemt ook teleurgesteld afscheid van de Groninger club.

Ik hoop echt dat Donar in de zomer diverse spelers terughaalt die zijn opgeleid in Groningen. Daarbij kan het helpen als een club het moet doen met een lager budget.

Maarten Bouwknecht, Valentijn Lietmeijer & Stefan Mladenovic zie ik graag terugkomen bij Donar.

Hopelijk een redelijk beperkt aantal buitenlandse spelers (de prestaties van de buitenlanders (in de gehele competitie) vallen tegen). Al sta ik niet afwijzend tegenover een duo Lance Jeter & Cashmere Wright. Twee verschillende type spelers. Zoals je denk ik ook zou kunnen spelen met een duo Chris Paul & Stephen Curry.

Laten wij de voorkeur geven aan Groningers (bijvoorbeeld Bas Veenstra) en vervolgens aan Nederlanders (Mohamed Kherrazi, Thomas Koenis)! Dan voelt het ook beter als de club, voor aanvulling, kiest voor spelers met een dubbel paspoort (Bekkering, Cunningham).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten