Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 11 januari 2016

Welcome & good bye

Leiden heeft een nieuwe speler: Marquise Simmons (speler van Aris in het seizoen 2014/2015).

Donar en Tommy Mason - Griffin gaan niet met elkaar door.


Op de beslissing van Donar is (veel) kritiek. Verontwaardiging vooral. Dat zal, zo denk ik, deels zijn vanuit opportunisme, de waan van de dag. Argument om de beslissing af te keuren is dat Mason - Griffin volgens fans een goede wedstrijd speelde tegen Leiden. (Ik heb niet de gehele wedstrijd gezien.)

Maar ... hebben diezelfde fans hem zien lopen rond de bekerwedstrijd tegen Apollo? Zijn die fans op de hoogte van het (medische) verleden dat hij heeft? Gerucht tijdens de nieuwjaarsborrel: er zou sprake zijn van een clausule die bepaalde dat club en speler desgewenst zo afscheid van elkaar zouden kunnen nemen zonder dat hier een afkoopsom mee gemoeid zou zijn.

Bij het lezen van diens naam, en een zoektocht, vond ik de keuze al merkwaardig. Geblesseerd, een scouting rapport dat niet positief was. Ik schatte in dat hij wellicht niet heel duur is. Maar ... goedkoop is duurkoop!

Supporters roepen nu om de terugkeer van Lance Jeter. Hoewel ik Jeter zeker een goede speler vind (hoewel hij in de play-offs teleur stelde) ben ik alleen voorstander van een come-back als dit niet alleen voor dit seizoen is. Wanneer Jeter een contract tekent voor dit seizoen én de volgende twee seizoenen, dán vind ik het een goede beslissing. Dan heb ik er ook vrede mee dat het salaris met ingang van het seizoen 2016/2017 verhoogd wordt. (De club heeft nu denk ik niet zo veel geld meer.)

Ik hoop vooral dat wij volgend seizoen over dé Nederlandse internationals beschikken. Williams, Bouwknecht, Wessels, Lietmeijer (allen Den Bosch), Kherrazi (Leiden), Mladenovic (Rotterdam), Treffers (Leeuwarden (want Koenis zal, zo verwacht ik, niet op korte termijn terugkeren naar Donar)).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten