Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 10 december 2015

Shut down the Shoeters (Donar vs Shoeters [VOORBESCHOUWING])

Vanavond de wedstrijd Donar vs Shoeters (LIVE te zien op Ziggo sport vanaf 20:30 uur!). De clubs die vorig seizoen tegen elkaar speelden in de finale van de play-offs.

In de zomer verhuisde Maarten Bouwknecht van Groningen naar Den Bosch. Groningen had Bouwknecht willen behouden en (international) Leon Williams aan de selectie willen toevoegen. Helaas, Williams maakte de overstap van Landstede basketball Zwolle naar Shoeters Den Bosch. Een andere speler die niet (terug) naar Groningen kwam. Maar ook van Zwolle naar Den Bosch ging: Valentijn Lietmeijer.

Niet iedereen zal het met mij eens zijn. De positie op de ranglijst van Den Bosch doet vermoeden dat mijn mening niet juist kan zijn. Maar ... in mijn ogen zou Donar dít seizoen beter af zijn met Williams, Bouwknecht en Lietmeijer i.p.v. Brown, Sullivan en Samson.

Ons (Donar) back-court is uiterst kwetsbaar. Het is de zwakke plek, de achilleshiel. Dat er door de point--guard (de spelverdeler!) te veel wordt gedribbeld levert herhaaldelijk problemen op. Gekoppeld aan de waardeloze verdediging heeft dit al 4 competitiewedstrijden gekost.

Plus een wedstrijd om de supercup (tussen Den Bosch en Donar)! Of Den Bosch dit seizoen haar favorietenrol gaat waar maken? Ik verwacht in ieder geval niet dat wij kampioen worden. Het winnen van de beker lijkt ook een droom die niet gerealiseerd gaat worden.

Ik hoop echt dat Williams, Bouwknecht en Lietmeijer in de zomer naar Donar komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten