Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 15 november 2015

Wat nu? (Donar crisismanagement)

Nederlagen tegen Zwolle (in Groningen) en Den Bosch (in Den Bosch) waren zuur, waren het gevolg van slecht spel, maar waren nog wel acceptabel. Dat kan, met alle respect voor de Amsterdamse ploeg, toch niet worden gezegd van een nederlaag (in Amsterdam) tegen Apollo?!?

81 - 66 verlies. Op een druilerige zaterdagmiddag. We schrijven 14 november 2015 bij in de geschiedenisboekjes.

Hoe krijgen we de ploeg wél op de rails? Wat moet er gebeuren? Een lijst van hints:

  1. Sherman vervangen 
  2. Brown vervangen 
  3. Braal vervangen 
  4. Sullivan vervangen 
Ik ben geen voorstander van optie 3. Ondanks dat ik het wisselbeleid (dus ook het niet wisselen) niet altijd begrijp, denk ik niet dat het aan de coach ligt. Mijns inziens is hij het slachtoffer van ondeugdelijk spelersmateriaal. 

Nou is hij wel betrokken geweest bij de werving van nieuwe spelers, maar dan zit het gebrek aan presteren 'm in de scouting en niet in de coaching. 

Er zijn er die graag willen dat Toon van Helfteren per direct de nieuwe coach van Donar wordt. Met alle respect voor Van Helfteren maar ik denk niet dat Toon succesvol kan zijn met deze groep. Niet omdat de karakters niet bij hem passen (wat voor een deel denk ik wel het geval is) maar omdat het kwaliteitsniveau gewoon te beperkt is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten