Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 28 november 2015

Individu vs team?

Kies je ten aanzien van een ploeg voor individuele kwaliteit of voor de collectieve kracht van een team?

Ik zeg: je ploeg moet een goed TEAM zijn. Daarin moeten de individuele kwaliteiten van de spelers/speelsters renderen. In eerste instantie zou ik dan kiezen voor individuele kwaliteit, en niet voor een vriend(inn)engroep.

Hoewel ik snap dat je denkt dat het makkelijker is om van een groep vrienden/vriendinnen een team te maken.

Waarom dit verhaal? Ik zag vanavond de vrouwenploegen van BVG spelen. Beide ploegen vormen leuke teams als het gaat om de sfeer, en dat is zeker belangrijk en bewonderenswaardig.

Speelsters die mij in beide ploegen opvielen (of dat eerder al eens deden):

  1. # 14 BVG 1 = small-forward
  2. # ?? Kimberley Taatgen BVG 1 = center 
  3. #13 BVG 2 = point-guard 
  4. #7 BVG 2 = (power-)forward 
  5. #14 BVG 2 = power-forward 
  6. #8 BVG 2 = center 
Ik mis eigenlijk alleen nog een schutter. Iemand die kan schieten vanuit de dribbel én vanuit de pass (vangen & schieten).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten