Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 23 november 2015

Gegroet Garrick (Donar en Sherman uit elkaar)

Garrick Sherman & Donar zijn uit elkaar. In goed overleg zoals dat zo mooi heet. Naar de reden(en) kunnen buitenstaanders slechts gissen. De geleverde prestaties (kwaliteit vs prijs verhouding) zullen, zo denk ik, een voorname rol spelen. Sherman speelde vaker niet dan wel een goede wedstrijd. Zijn inzet was, ondanks zijn wat softe uitstraling, denk ik nog wel in orde. Maar hij bracht niet wat in de top van Nederland vereist is.

Of, gezien de carrière van Sherman, dit verwacht mocht worden? In ieder geval is hij een miskoop gebleken. Ik heb geen idee of de club al een vervanger in de hoge hoed heeft.

Sherman is niet eens de enige miskoop. Dat geldt ook voor Ken Brown en Will Sullivan.

Een mede-fan merkt op dat hij een déjà vu gevoel heeft. Ik kan mij daar wel iets bij voorstellen maar ... Sherman is ontslagen vóór diens vervanger is gepresenteerd. (Toch niet die Stutz van b.s. Leiden?)

Als de club besluit om Brown nu eens eindelijk te ontslaan dán komt dit overeen met wat gebeurde in het seizoen 2012/2013. De club haalde Nate Rohnert, en ontsloeg korte tijd later Maurice Miller. (Vervolgens werd er ook nog afscheid genomen van Hakim Salem. Niet zonder succes overigens. Zijn opvolger Ivica Skelin bracht Donar 4 prijzen (uit 5 finales): nationale beker (2013/2014), landskampioenschap (2013/2014), supercup (2014/2015) en nationale beker (2014/2015). De finale van de play-offs (2014/2015) ging verloren.

Of de club dan ook nog besluit om een andere coach (Toon van Helfteren?) te nemen? Er moet meer gebeuren dan het ontslaan van Sherman om de zaak op de rails te krijgen. Ik denk overigens dat geen enkele coach van de huidige selectie een kampioensploeg kan maken. Er is gewoon te weinig kwaliteit aanwezig.

Ik betreur het dat de club er niet in is geslaagd om Bill Clark terug te halen (voor zover mij bekend heeft men dat niet eens geprobeerd)! Clark kent de competitie en is het type speler die iets kan brengen wat, naast Dourisseau, broodnodig is: verdedigen & werklust. Hetgeen spelers als Clark inbrengen is essentieel! Frustrerend dat de ploeg dit mist.

Hoop dat wij een goede vervanger krijgen van Sherman. En ik kan niet wachten tot er goede vervangers komen van Brown en Sullivan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten