Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 1 oktober 2015

Landstede - Donar (oefenwedstrijd) [verslag]

Vooraf werd (door mij, en zo hoorde ik tijdens de reis naar Zwolle, ook door 2 vrienden) gedacht dat deze oefenwedstrijd een goede graadmeter zou zijn. Waar (kijkend naar de Nederlandse competitie!) staat Donar? En, daarmee verband houdend, waar staat Landstede?

Op basis van het vertoonde spel (wat heus niet altijd goed was) zeg ik: beide ploegen zijn gelijkwaardig én, zo verwacht ik, zijn titelkandidaten.

Landstede, vanmiddag de thuisploeg, moest het stellen zonder Craig Osaikhwuwuomwan (afgelopen weken 2x door zijn ruggegaan) en Kenrick Zondervan (schouder uit de kom (30 september geopereerd)).

Donar kon over alle spelers beschikken maar Garrick Sherman (die in de basis begon) is vermoedelijk toch nog niet helemaal fit.

Landstede speelt op dit moment met 3 buitenlandse spelers (Steve McWhorter, Grant Gibbs & Tyson Hinz). Áls daar nog een 4e speler (een man voor onder de borden) bijkomt ...

Kwartstanden:

  1. 9 - 17 
  2. 27 - 31 (18 - 14) 
  3. 45 - 55 (18 - 24) 
  4. 69 - 73 (24 - 18) 
Donar bleek niet in staat om de wedstrijd te controleren. Het wisselbeleid droeg daar mogelijk wel een beetje aan mee maar in geen enkele samenstelling leek de ploeg een niveau te kunnen halen waarmee je vier kwarten lang de wedstrijd domineert. Het is denk ik ook goed om een wedstrijd als die van vanmiddag te gebruiken om te zien wat je kan met Samson, Hope & Franke tegelijk op het parket. 

Het aanwijzen én aangeven van kansen die onbenut bleven vind ik positief aan de coaching van Braal. We willen graag a.s. zondag de Supercup winnen maar ... het winnen van de play-offs is het echte doel! 

De spelers van Donar zijn nog niet op elkaar ingespeeld. Het gaat echt nog wel langer duren voor wij een goed geoliede machine zijn. We mogen blij zijn dat wij meedoen aan het EuroCup toernooi. Die weerstand zal ons sterker maken.

Al met al voor beide coaches (Van den Belt & Braal; die ooit samen de coaching van Giants Bergen op Zoom deden) een nuttige wedstrijd. Althans, dat denk ik. Maar ... ik heb de beide coaches niet gesproken na de wedstrijd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten