Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 10 juli 2015

Lucas Steijn naar Donar?

Volgens rtv Noord wil Donar (de Groninger basketballclub) Lucas Steijn contracteren. Zie dit bericht.

Persoonlijk hoop ik dan, met alle respect voor Steijn, dat hij wordt gehaald als back-up van Thomas Koenis (en niet als starter). Dat Koenis plaats moet maken voor een buitenlander is iets waar ik het niet mee eens ben. Koenis is een goede, hard werkende speler. Nuttig in de verdediging en de rebound.

Een buitenlander (USA) zou ik halen voor de forward-posities! En, indien nodig, als startende point-guard. Maar ... wat dát betreft zou ik eerst proberen om Nederlanders te contracteren. Die zijn er: Stefan Mladenovic en Dexter Hope!

Steijn speelde het afgelopen seizoen voor Rotterdam basketball college. Ik had even het vermoeden dat Steijn misschien onderdeel is van een 'package' deal. Dat zijn makelaar heeft gezegd: "Ik zorg dat Yannick Franke voor jullie gaat spelen. Maar dan moeten jullie ook Lucas Steijn contracteren!". Echter, het lijkt er op dat Steijn zijn zaken laat behartigen door Ruud Harrewijn. Terwijl de makelaar van Yannick Franke het agentschap Court Side is.

We gaan het allemaal wel zien. Op dit moment staan er twee spelers onder contract. Dat zijn twee spelers voor posities onder de borden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten