Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

dinsdag 23 juni 2015

Shoeters trekt Groningers aan

Maarten Bouwknecht en Valentijn Lietmeijer hebben beiden een contract getekend bij Shoeters Den Bosch. Lietmeijer voor 3 seizoenen.


Ik gun het beide jongens van harte maar vind het erg jammer. Graag had ik gezien dat zij de komende drie seizoenen, te beginnen op 4 oktober 2015, voor Donar spelen.


Helaas, het mag niet zo zijn. Shoeters, dat al beschikt over een sterke Nederlandse kern (Slagter, Akerboom, Wessels, De Pagter en (mijns inziens in mindere mate) Aarts en Schilder), kiest dus voor meer Nederlanders. Of dat betekent dat men het aantal buitenlanders ook verder gaat beperken óf dat het aantal Bosche jeugdspelers minder wordt, dat zal de tijd uitwijzen.


Ook Bouwknecht heeft voor 3 seizoenen getekend. De opmerking van (coach) Sam Jones begrijp ik wel. Ik heb al jaren, het gevoel verdween een beetje door de rollen voor Maarten (Bouwknecht) en Bas (Veenstra), het idee dat Donar te weinig doet aan de ontwikkeling van jonge spelers.


In dat opzicht ben ik verheugd met de komst van Erik Braal. Spijtig is het dan dat symbolische boegbeelden verdwijnen (Bouwknecht) c.q. niet komen (Lietmeijer).


Dat Shoeters het nu heeft over de ontwikkeling: Lietmeijer heeft zich de afgelopen 4 seizoenen ontwikkelt bij Aris (onder Braal) en vervolgens Landstede basketball (onder Van den Belt). Zowel Bouwknecht als Lietmeijer zijn geen exponenten van de Bosche jeugdopleiding. Een tikkeltje hypocriet als je het mij vraagt. Want ... welke gevolgen heeft het aantrekken van deze Nederlanders voor de jonge Boschenaren die afgelopen seizoen nog in de selectie van Shoeters speelden? (Ik denk niet dat Bouwknecht en Lietmeijer de posities gaan innemen van buitenlandse spelers.)


Welke Nederlanders blijven er, zoals het nu lijkt, over voor Donar?
- Dexter Hope
- Leon Williams
- Yannick Franke
- Jeroen van der List
- Stefan Mladenovic
- Sean Cunningham
- Bas Veenstra
- Ross Bekkering
- Thomas Koenis


Als ik er vanuit ga dat Van der List niet wordt gecontracteerd en Veenstra buiten de rotatie van 9 spelers komt te vallen (jonge speler die de kans krijgt om zich te ontwikkelen) dan zie ik ruimte voor 2 buitenlandse spelers. Wellicht 1 als Jason Dourisseau terugkeert bij Donar, en dan geldt als Nederlander. Zie dan graag Billy Clark en DeJuan Wright terugkeren in de selectie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten