Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 28 juni 2015

Elena is een dame

De term dame vind ik, als het om sportvrouwen gaat, zeer dubieus. Ik spreek zelf van vrouwen. Dame staat in mijn ogen voor lieve, ietwat bekakte vrouwtjes die je van kilometers afstand herkent aan hun parelmoerenkettingen. Of je ruikt al vanaf dezelfde afstand de port of sherry waar ze aan staan te nippen. (Noem het vooral geen drinken. En zeker geen zuipen.)


Maar, in dit geval maak ik, ten aanzien van de klasse waarmee Elena Delle Donne (forward van WNBA-team Chicago Sky) reageert op de aanhoudende golf van hatelijke berichten (aan haar geadresseerd) op Twitter, een uitzondering. Zó goed!


Elena is een Supermeid. Ze is Top in de WNBA én zij is, voor zover ik daar op grote afstand over kan oordelen, een fantastisch persoon met een groot, liefdevol hart. Ze is zeer begaan met mensen met een handicap. Dit is iets wat ze al heeft sinds zij een klein meisje was. Haar oudere zus Lizzy is een persoon met meervoudige handicaps (zo kan Lizzy niet praten, is lichamelijk gehandicapt en heeft een autisme stoornis). Elena draagt haar zus op handen. Soms letterlijk.


In de laatste tweets zeiden haters dat Elena vooral in de keuken moest blijven om macaroni met kaas te gaan maken. En de wedstrijd was het aanzien niet waard want er waren geen pizza's. (Dit woord werd ook nog eens foutief gespeld: pizzaz in plaats van pizzas.) Ook vroeg iemand zich af waar de over is. (Elena reageerde met: "in de keuken, ik sta een basketballveld!")


Elena toonde zich nog het meest een Donne (Italiaans voor dame!) door een van de haters toe te spreken met "Dat zullen we wel zien als we 1 tegen 1 spelen".


Van al dat gepraat over macaroni en pizza's heb ik wel trek gekregen. Ik heb een barbecue-feest in het vooruitzicht. Vanmiddag genieten van de gezelligheid. De supportersvereniging van Donar heeft een feest georganiseerd.


Mocht EDD (zoals ze ook wel wordt genoemd) in de zomer tijd hebben om in Nederland een partijtje 1 op 1 (tot de 12 schijnt gebruikelijk te zijn?) tegen mij te spelen dan zou ik daar graag entreegeld voor vragen! 4000 toeschouwers in MartiniPlaza die willen genieten van een Topper uit de WNBA, die per persoon € 10 betalen, dan is Donar weer een stap dichter bij deelname aan de EuroChallenge.


Nou laat ik bescheiden zijn. Een speelster van het Nederlands vrouwenteam vind ik ook goed. Dat fans daar eventueel minder geld voor over hebben, dat is dan misschien maar zo. Maar ook dan is de recette welkom!


Help Donar Europa in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten