Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

woensdag 6 mei 2015

Joe Burton & Reggie Johnson

Toegegeven: de spelers die dinsdagmiddag (5 mei) een diskwalificerende fout kregen zijn Joe Burton (Landstede basketball Zwolle) en Arvin Slagter (Shoeters Den Bosch). En dus niet, zoals je op basis van de kop misschien verwachtte, Reggie Johnson.


Waarom dan toch diens naam in de titel van dit verhaal? Simpel: ik had niet voor ogen dat Johnson al enkele wedstrijden niet inzetbaar was. Mijn idee, nadat ik hoorde dat Burton gisteren een D-fout had gekregen, was: nĂș is Zwolle 'inside' minder sterk dan Den Bosch, en moeten ze het 'outside' proberen te winnen. Het wegvallen van Slagter en mogelijk ook Curry noodzaakt Shoeters om te leunen op Mike Schilder en Chris Denson. Zwolle beschikt over meer guards (Tiller, Williams, Lietmeijer, Kloos).


Als Reggie Johnson niet kan spelen is het 'inside' Aarts & De Pagter (Den Bosch) vs Zondervan & Hulzebosch (Zwolle). Een match-up die niet duidelijk in het nadeel van Zwolle is.


In een filmpje van Sportief Zwolle voorspellen Zwolse fans dat Landstede kampioen wordt. Laat ik zeggen dat ik me verheug op een finale Donar Groningen vs Landstede basketball Zwolle.


De aanleiding voor de D-fouten is in het filmpje niet goed te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten