Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 13 december 2014

Celeritas vs Yellow Sox (vrouwen under 22 tweede divisie) [voorbeschouwing]

Ja, het is zeldzaam. Een voorbeschouwing op een wedstrijd van de vrouwen under 22 tweede divisie. Ik schrijf er weinig verslagen over (nou zie ik ook weinig wedstrijden uit deze competitie (overigens door omstandigheden)) maar een voorbeschouwing is helemaal zeldzaam.

Celeritas speelt dus (zaterdag 13 december vanaf 17:00 uur) tegen Yellow Sox. Deze clubnaam had ik al eens gelezen maar ik weet niets van de ploeg. Tot enkele minuten geleden wist ik niet eens waar de club vandaan komt. Nou, dat heb ik dus net gevonden op hun website: Bakel.

En dat doet me wel iets. Ik ben nog nooit in dit dorp geweest, ken het dan ook nauwelijks maar er is ooit aandacht aan besteed. Deels positief maar vooral negatief.

Wie de dvd van de film "Achtste groepers huilen niet" heeft, weet misschien wat ik bedoel. Het gaat om een deel van het bonusmateriaal. De aflevering van het tv-programma "de Reünie" (KRO) over basisschool "De Kleine Kapitein" uit Bakel. Zie de Kleine Kapitein - de Reünie

Jacques Vriens (kinderboekenschrijver) schreef het boek "Achtste groepers huilen niet" naar aanleiding van een waargebeurd tragedie. In groep 8 kreeg een van zijn leerlingen (Anke) leukemie. Zij overleed hieraan toen zij in de burgklas zat. Over deze klas ging de aflevering van "de Reünie". In deze uitzending vertelde een mevrouw dat zij had genoten van en nog altijd heel dankbaar is voor de twee jaren (groep 7 en 8) op "De Kleine Kapitein". In al die jaren daarvoor en daarna werd ze zo gepest dat ze regelmatig overwoog om zelfmoord te plegen.

Pesten wordt enorm onderschat. Het is goed dat mensen als Henk Pieterse zich inzetten om dat tegen te gaan. Maar 1) het is een druppel op een gloeiende plaat (Maar ga er wél mee door! Je doet heel goed werk!), 2. het zou niet nodig moeten zijn! Zoals het ook absurd is dat voorzieningen als de voedselbank nodig zijn.

Beelden uit de film, met de titel song "Dit pakt niemand ons meer af!" van Kim-Lian van der Meij, kun je hier zien: beelden "Achtste groepers huilen niet!".

Anke (Akkie) was o.a. gek van voetbal. Dat er in het basketball ook jongeren zijn die ernstig ziek zijn (en daar op jonge leeftijd aan overlijden) bleek recent uit het verhaal over Lauren Hill. Zij droomde in het voorseizoen over One More Game. Die kwam er. Ze maakte het mee, spelen in de NCAA (college basketball). Vaak spelen we om een wedstrijd te winnen, soms is het kunnen spelen van een wedstrijd voor iemand al een overwinning.

Welke ploeg er vanmiddag wint? Dat is afwachten. Het verslag volgt vanavond laat want ik ga daarna naar de wedstrijd Groene Uilen vs Punch (mannen promotiedivisie). Even geduld a.u.b.!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten