Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 15 november 2014

Groene Uilen vrouwen A vs MBV Green Eagles vrouwen 1 (beker) [voorbeschouwing]

De bekerwedstrijd tussen MBV Green Eagles en Groene Uilen is voor analytici een mooie gelegenheid om te zien waar beide ploegen nu qua onderlinge verhouding in spelniveau staan. Daarbij aangetekend dat een wedstrijd altijd een moment opname is, en je daar eigenlijk pas iets van kan zeggen bij het zien van meerdere wedstrijden op rij.

Deze bekerwedstrijd zal voor mij de tweede op rij zijn als het wedstrijden van Groene Uilen vrouwen A betreft. MBV Green Eagles zie ik slechts 1x per seizoen. De Groene Uilen zie ik vaker spelen, maar dat is begrijpelijk aangezien ik in de stad Groningen woonachtig ben.

Voorspellen is niet mijn sterkste punt (mijn voorspelling voor de wedstrijd Groene Uilen vs US (42 - 95) kwam absoluut niet uit, wat absoluut niet erg is want Groene Uilen won met 69 - 61). Dus een verwachting op basis van wedstrijden die beide ploegen tot nu toe speelden in de promotiedivisie (waar beiden in uitkomen) is eigenlijk een vorm van scorebordjournalistiek (waar ik niet van hou).

MBV Green Eagles speelde tot nu toe achtereenvolgens tegen Groene Uilen (nou ja, die wedstrijd ging niet door. Groene Uilen meldde zich af en verloor derhalve reglementair met 20 - 0), US (61 - 78), DAS (64 - 69 winst), EBV Baros (76 - 58), Hoofddorp (56 - 55 winst) en Cangeroes (62 - 48). Ofwel: 6 gespeeld, 3x winst.

Groene Uilen speelde tot nu toe achtereenvolgens tegen MBV Green Eagles (20 - 0 nederlaag door te laat afmelden), Cangeros (53 - 61 verlies), Almonte (67 - 61 verlies), Jugglers (50 - 64 verlies), DAS (49 - 52 winst) en US (69 - 61 winst). Ofwel: 6 gespeeld, 2x winst.

In de competitie heeft Green Eagles dus 2 punten meer maar mede dankzij een 20 - 0. Qua onderlinge resultaat zal Groene Uilen dan in Groningen met 21 punten of meer verschil moeten winnen om Green Eagles te overtroeven. Maar dat is wellicht niet nodig.

Bij Green Eagles speelt een mevrouw met een lengte van ruim 200cm: Suzanne van Driel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten