Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

woensdag 24 september 2014

Bye, bye Nik Cochran

Hij arriveerde met een rugblessure op Schiphol. Heeft enkele trainingen (deels) meegedaan, en kwam in een paar oefenwedstrijden luttele minuten in actie. Veel meer tijd bracht hij door op de reservebank. En dat is niet waarvoor de club hem had gecontracteerd.

Hoe de medische keuring is verlopen (en misschien heeft kunnen falen) weet ik niet. Dat het vervelend is, dat lijkt me duidelijk. Een eerder afscheid zou wellicht hebben geleid tot het eerder contracteren van een vervanger. Of zou de club inmiddels al een vervanger hebben gecontracteerd, maar nu tegen een gunstiger prijs dan enkele weken geleden het geval zou zijn geweest?

Ik wil winnen, kwaliteit gaat dan ook altijd boven afkomst. Maar ik vind het wel belangrijk om spelers in je ploeg te hebben die je zelf hebt opgeleid. Het betekent continuïteit, het betekent dat opleiden een investering is en geen uitgave / kostenpost, het zorgt voor binding tussen club en fans, het betekent dat je kritisch kunt kijken naar welke plekken je nog moet opvullen in plaats van dat je misschien wel 12 nieuwe spelers moet contracteren waardoor het passen en meten wordt wie je contracteert (bepaald door prijs en niet door kwaliteit en/of karakter).

De club (Donar) heeft nu dus besloten om het contract met Nik Cochran te beëindigen. Een in mijn ogen logische beslissing. Of het de club nog extra geld (afkoopsom) kost is mij niet bekend.

Het biedt de ruimte om een Nederlandse guard te contracteren. (En zodoende voor de positie(s) 3 (en 4) (een) USA-speler(s) te halen.) Mijn voorkeuren zijn niet onbekend maar voor de lezers die mijn artikelen niet zo trouw volgen deze lijst:

point-guard = Sean Cunningham
point-guard = Stefan Mladenovic
point-guard = Maarten Bouwknecht

shooting-guard = DeJuan Wright
shooting-guard = Stefan Mladenovic
shooting-guard = Mark Ridderhof

small-forward = ?
small-forward = Bas Veenstra

power-forward = Roeland Schaftenaar
power-forward = Ross Bekkering

center = Thomas Koenis
center = Craig Osaikhwuwuomwan

Indien het gunstig is, qua loonkosten, om DeJuan Wright als small-forward (hoewel hij in mijn ogen een pure shooting-guard is) te handhaven en naast een combo-guard (Mladenovic) ook een shooting-guard (Jessey Voorn) te contracteren in plaats van een USA-speler (Jeff Robinson?) dan dat doen.

Of het mogelijk is om Voorn, Mladenovic en een speler als bijv. Mike Schachtner te contracteren?

Bouwknecht en Veenstra zou ik zeker bij het 1e houden maar zij zouden dan ook kunnen meespelen in de under 24 ploeg. Zodat deze versterkt wordt ten opzichte van de huidige bezetting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten