Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 3 augustus 2014

Twee nieuwe Nederlanders

Dit bericht wordt enigszins laat gepubliceerd (laat geschreven) aangezien ik een week lang niet online kon zijn in verband met een werkvakantie.

DONAR heeft 2 nieuwe Nederlandse spelers gecontracteerd. Als dit de spelers zijn waarvan men aangaf dat 1 een starter zal zijn, en de ander een bankspeler, dan hebben we niet de 'hoofdprijs' gepakt op de spelersmarkt. Hartelijk welkom, beiden!

Sean Cunningham zal denk ik de starter zijn. Hij speelde voor Leiden de voorbije 3 seizoenen. Met deze ploeg pakte hij in twee seizoenen een prijs: 2012 bekerwinnaar, 2013 landskampioen.

Cunningham is een speler die op meerdere posities inzetbaar is. Indien gemotiveerd een harde werker die kan verdedigen (want dat was als team de kwaliteit van Leiden, geheel volgens de filosofie van Toon van Helfteren). Zwakke punt: veel balverlies.

Sean is 27 jaar en meet 188cm. Gezien het afhaken van de Magixx (Wijchen) hoopte ik op het contracteren van Stefan Mladenovic (193 cm, 24 jaar (28 juni 1990). Wellicht wordt hij nog gecontracteerd? Als startende shooting-guard.

Ik had graag gezien dat Cunningham als back-up point-guard gehaald zou zijn. Opties als starter: Stefan Mladenovic, Dimeo van der Horst en Charlon Kloof (Bonaventure, maar die mag nog 2 seizoenen college basketball spelen).

De tweede nieuweling is Mark Ridderhof. Hij maakt de overstap van het Amsterdamse Apollo naar het Groninger DONAR. Ridderhof is een shooting-guard, 192cm, 25 jaar. Een speler die hard werkt maar in hoeverre hij potentie heeft om te groeien in niveau? Ik had nog liever als enige back-up Jos van der Laan zien komen (ook een speler van Apollo). Jos is op dit moment niet zo goed als Mark Ridderhof. Echter zie ik hem meer kansen: 21 jaar (25 januari 1993). Jos is kleiner dan Ridderhof (184cm) maar heeft enkele interessante pluspunten (in mijn ogen): sneller in zijn bewegingen (kan ogenschijnlijk harder lopen) én hij is een Groninger. Voor hij bij Apollo ging spelen was hij een speler van de u20 ploeg van GasTerra Flames.

Jos van der Laan overweegt een terugkeer naar Groningen (voor studie). Een mogelijke toekomst bij de Groene Uilen en/of u23 van DONAR?

Mark Ridderhof heeft voor 1 seizoen getekend. Wellicht in het seizoen daarna een contract voor Valentijn Lietmeijer (Landstede basketball Zwolle) die, zo meen ik, een doorlopend contract (tot en met het seizoen 2014/2015) heeft bij de Zwolse club. Of Lietmeijer moet in de komende weken nog gecontracteerd worden.

Een 2e Nederlandse shooting-guard zal een startende speler zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten