Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 22 augustus 2014

Nik Cochran: nieuwe point-guard DONAR

Nik Cochran is de nieuwe point-guard van DONAR. Canadees, 190 cm, 85 kg, 26 jaar. Laatste club Joventut Badalona.

Op basis van de beelden die ik tot nu toe kort zag is mijn indruk: bouwt het spel wel op, geeft ook goede passes maar lijkt mij toch geen echte point-guard. Hij geeft weinig assists maar gebruikt passes om vrij te komen, de bal terug te krijgen en dan te scoren. Van verdedigende acties heb ik nog niets gezien. Maar, er zijn diverse filmpjes over hem beschikbaar. Later vandaag (of in het weekend) nog maar eens rustig kijken en analyseren.

DONAR laat weten op dit moment nog 1 buitenlandse speler te willen contracteren. Een small-forward als vervanger van Jason Dourisseau. Ik zie graag Quentin Pryor terugkeren. Qua manier van spelen en karakter komt die in de buurt van JD. Maar een Canadees trio lijkt me ook leuk, dus Steve Ross: je bent van harte welkom!

Gezien de spelers tot nu toe zou ik gaan voor de volgende starting-five: Sean Cunningham (point-guard), Nik Cochran (shooting-guard), ?, Ross Bekkering (power-forward) en Thomas Koenis (center). Dan is het wachten nog op een extra Nederlandse guard en een Nederlandse power-forward/center.

Het contracteren van Cochran geeft me toch enige hoop dat het mogelijk kan zijn om Roeland Schaftenaar te contracteren. Ik hoop het!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten