Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 29 augustus 2014

Aanvulling vanuit u23

Het gerucht deed al de ronde. Maar het is vandaag bevestigd. (Hoewel nog niet op de clubsite!) De selectie van Donar 1 wordt aangevuld met drie spelers vanuit de U23 ploeg: Daan Löwik, Eric Peutz en Benny van der Reijden. In mijn ogen geen goed teken.

1. Het betekent dat drie plekken niet kunnen worden opgevuld door contractspelers. 
2. Een drietal spelers van een ploeg die het in hun leeftijdsklasse niet bijzonder goed deden (vorig seizoen) moet een ploeg die uitkomt op hoger niveau gaan ondersteunen?! 
3. Spelers zonder veel talent worden ingezet in een ploeg waar je graag talenten wilt inzetten om opleidingsplekken in te vullen. 

4. In het 1e waren al twee jonge spelers opgenomen die je juist als zou moeten gebruiken in een dubbele rol: het 1e en de U23 ploeg. Nu valt die dubbelrol weg? Of je krijgt nu 5 spelers met een dubbelrol? 

De keuze vind ik ongelukkig. De reeds geselecteerde jonge spelers zullen waarschijnlijk weinig minuten spelen. Waarom dan nog drie spelers die vermoedelijk alleen maar op de bank zullen zitten? 

Waarom niet kiezen voor een andere verdeling van volwaardige eredivisiespelers zodat je jonge spelers moeiteloos kunnen meedraaien in de rotatie? Al zou het maar zo'n 8 minuten per wedstrijd zijn.

Ik analyseer de lijst ...

point-guard: Maarten Bouwknecht
point-guard: Sean Cunningham (In mijn ogen een pure 1, ondanks dat hij bij Leiden ook op de 2 en de 3 speelde. Ik had graag Stefan Mladenovic gezien. Een speler die omschreven wordt als een 2/1. Hij is nu nog geblesseerd? Dat geeft Maarten Bouwknecht dan de kans om in deze fase van het seizoen minuten te maken.)
point-guard: Nik Cochran

guard: Daan Löwik
shooting-guard: Eric Peutz

shooting-guard: Mark Ridderhof (Liever had ik een jonge speler gezien die in Groningen is opgeleid. Of Valentijn Lietmeijer of Jos van der Laan (om de U23 te kunnen versterken).)
shooting-guard: DeJuan Wright (Jammer dat de club Quentin Pryor niet heeft gecontracteerd. Mijns inziens is Pryor beter inzetbaar als 2 én 3. Pryor vind ik ook een betere verdediger.)

small-forward: Bas Veenstra (Een speler met de lengte van een power-forward maar voor een speler op die positie nog wat te tenger? Is bovendien een speler die redelijk kan schieten van afstand en daarom ook inzetbaar is als een lange 3.)

power-forward: Craig Osaikhwuwuomwan
power-forward: Ross Bekkering

center: Benny van der Reijden (Echt balen dat we blijkbaar niet het geld hebben om Roeland Schaftenaar te contracteren!)
center: Thomas Koenis

Ik mis nu een balans. 7 guards (3,5 point-guard en 3,5 shooting-guards) tegenover 3,25 inside-spelers (2 power-forwards, 1,25 centers). Heel jammer.

Zou er de komende weken nog iets veranderen? Is het een tijdelijke keuze? Mogelijk, maar de keuze voor enkele contractspelers betreur ik nog steeds. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten