Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 13 juli 2014

Waterreus

Voormalig doelman (voetbal) Ronald Waterreus begint binnenkort aan een studie sportmanagement aan de universiteit van Nijenrode. (Een, voor zover ik daar over kan oordelen, een goed opleidingsinstituut. Ik heb er zelf geen onderwijs gevolgd maar wel iemand die dicht bij me staat.)

De ex-doelverdediger van PSV Eindhoven (en nog een paar bvo's) had als speler niet mijn sympathie. Ten eerste omdat hij in dienst was van PSV, ten tweede kwam hij niet altijd sympathiek over. Duidelijk en eerlijk was hij wel. Als analist (Studio Voetbal (NOS)) was hij dat ook. Voor een Limburger erg recht toe, recht aan.

Waterreus gaat, als onderdeel van zijn opleiding, 2 stages doen. Waarvan er 1 bij de wielerploeg die nu nog opereert onder de naam Belkin. (Juist, de ploeg van o.a. Bauke Mollema.)

De andere stage is mij niet bekend. Wel hoorde ik Waterreus zeggen dat dit niet bij een bvo is. Hij vindt, en daarin geef ik hem gelijk, dat het goed is om je horizon te verbreden en dus te kijken in de keuken van een organisatie die zich niet met voetbal bezighoudt.

Zou Waterreus geïnteresseerd zijn in een functie binnen DONAR? (Ja, hij zal wel eerder worden gelinkt aan Den Bosch of Weert.) Goede bestuursleden zijn zeldzaam. Waterreus heeft als belangrijke kwaliteit: hij is een ex-top"sport"er. Hij heeft altijd gespeeld om te winnen. Een seizoen waarin geen prijs werd gewonnen was voor hem zoals het is: een verloren seizoen. Hij zal niet zeggen dat verliezen bij sport hoort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten