Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 20 juli 2014

B.W. naar onze BV?

Op dit moment is nog steeds niet duidelijk hoeveel ploegen er komend seizoen actief zullen zijn in de eredivisie (de DBL). Apollo Amsterdam en Magixx Wijchen hebben zich beiden nog niet ingeschreven.

Apollo verkeerde vorig seizoen al in zwaar weer en Magixx heeft (voor zover bekend) op dit moment nog een gat in de begroting aangezien zij sinds het einde van het seizoen 2013/2014 zonder hoofdsponsor zitten. Waar kennen we die situatie toch van!?!

Een eredivisie met 8 ploegen is geen grote competitie. Het zou me overigens niet verrassen. Ik heb al vaker gezegd: Nederland is dusdanig klein dat er voor maximaal 6 ploegen plaats is in de eredivisie. Dan bedoel ik niet dat Nederland geografisch te klein is voor meer ploegen maar qua sponsorgelden. Misschien wordt dat ooit anders maar dan moet er wel veel verbeteren. En, ik zie nog geen signalen die hoop geven.

Mocht bc Apollo in het seizoen 2014/2015 niet uitkomen in de eredivisie, dan komen hun spelers vrij. In mijn ogen zijn er dan 2 spelers interessant voor DONAR: Jos van der Laan (shooting-guard (getogen in Groningen)) en Berend Weijs (center).

Het contracteren van Jos betekent het (terug)halen van een jonge Groningse speler (hij doorliep de jeugdopleiding van DONAR). Ik juich het toe als we met jonge Groningers gaan bouwen aan de toekomst!

Het contracteren van Berend (Weijs) zorgt ervoor dat de ploeg inside, voor Nederlandse begrippen, boven gemiddeld is qua kwaliteit. Een kwartet Ross Bekkering (power-forward), Thomas Koenis (center), Craig Osaikhwuwuomwan (power-forward) en Berend Weijs (center) brengt een hoeveelheid kwaliteit die lang niet bij iedere club uit de DBL aanwezig is. Weijs is fysiek niet zo sterk maar hij is (mede dankzij zijn lengte en sprongkracht) wel behoorlijk goed in het blokken van schoten.

Weijs zou een versterking in de diepte (inside) betekenen. Van der Laan een broodnodige versterking in de breedte. Op dit moment hebben we namelijk geen enkele shooting-guard onder contract staan. De overige posities zijn wel bekleed (met minimaal 1 speler).

De beslissing van Magixx laat nog op zich wachten. (Wat Apollo gaat doen is, voor zover ik weet, officieel ook nog niet bekend!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten