Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 27 juni 2014

Andere structuur?

Hoewel ik zeker wat zie in een andere structuur stel ik wel dat de structuur niet de professionaliteit bepaalt. Dat doet het beleid. Daar moet een goede visie aan ten grondslag liggen. En dát wordt weer bepaald door de mensen binnen de club, de bestuursleden. De directeur, als die er is, is er voor de aansturing van de medewerkers om het beleid uit te voeren. De raad van toezicht, als die er is, is er om bestuur en directie te controleren.

Op de raad van toezicht (benoeming van vertegenwoordigers) zouden leden inspraak moeten hebben. Aangezien Donar geen vereniging is maar een stichting zou deze inspraak dus moeten komen van de seizoenkaarthouders. Leden van de supportersvereniging? De meeste van deze leden zijn tevens seizoenkaarthouder. Waarom leden van een supportersvereniging meer inspraak zouden mogen/moeten hebben dan andere seizoenkaarthouders (als dat al wordt gewenst) zie ik niet in. BBC-leden? Ondanks dat zij er per jaar meer geld in steken vind ik ook niet dat zij meer rechten zouden moeten hebben. Dat ze meer betalen is niet omdat zij meer gepassioneerd van de club houden. Sterker nog: ik vermoed dat hun betrokkenheid minder is, en dat aan hun lidmaatschap van de BBC puur een commerciële overweging ten grondslag ligt.

Het aanstellen van een directeur kost geld. En zo lang dat er niet is (omdat een kapitaal krachtige hoofdsponsor ontbreekt), zal deze niet worden aangesteld.

Een raad van toezicht? Dat doen deze mensen hopelijk belangeloos. Maar ... dan moeten zij wél vertrouwen hebben in de club! Of dat er is / komt? Het is wél iets wat de club kan bevorderen. Maar dat kost wel moeite.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten