Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 19 december 2013

Public Enemy #1

Het gaat financieel niet goed met de GasTerra Flames a.k.a. (also known as) Donar! En dat bevalt de andere eredivisie clubs en hun fans heel goed. De Groninger basketballorganisatie is verworden tot public enemy. Problemen met geld zijn overigens beslist niet nieuw in Groningen!

Dan doel ik niet op armoede onder de burgers. Inmiddels groeien in de stad (gemeente) Groningen 1 op de 5 kinderen op in armoede! De voedselbank, vanavond mochten er klanten van de voedselbank gratis naar de wedstrijd, heeft het erg druk. Het leven in armoede is zwaar, zo weet ik door mijn werk. Als je dan een leuke wedstrijd te zien krijgt dan is dat een mooie lichtpuntje. En zo tijdens de donkere dagen voor Kerst is dat zeer welkom.

Het verschil in punten, de eindstand, was misschien te groot voor een wedstrijd met affiche topper maar ja ... de thuisploeg (de nummer 1 van de competitie) was vanavond goed in staat om de gasten in toom te houden. Uitgezonderd onsportief gedrag (als gevolg van irritatie, die ontstond omdat men een teleurstellende wedstrijd speelde). Zoals gewoonlijk werd daar door de scheidsrechters slecht op geanticipeerd.

83 - 62 was na 4 x 10 minuten de stand op het scorebord. Dat verschil had behoorlijk groter kunnen (moeten) zijn. Donar had de grens van 100 punten eigenlijk moeten overschrijden, en de gasten uit Zwolle hadden onder de 55 punten gehouden moeten worden. Nu kregen ze goedkope scores omdat we te slap stonden te verdedigen. Gecombineerd met zeer slordig spel in de aanval.

De meest productieve speler was opnieuw Cashmere Wright. Aan het begin van het seizoen viel hij me tegen: aanvallend niet bijzonder, geen floorleader en defensief zwak. In mijn ogen heeft hij zich op al deze punten verbeterd. Hopelijk blijft hij dat doen.

Als nummer 1 van de ranglijst de winter in gaan is leuk maar de eerste pannenkoeken zijn voor de kinderen. In mei worden de prijzen verdeeld. Prijzen die we moeten winnen! En, ik denk dat het niveau de komende maanden nog flink omhoog moet gaan. Maar, op dat vlak geen zorgen voor de supporters.

Terugkomend op het begin: de sores betreffen de inhoud van de kas. Of de club inmiddels een negatief vermogen heeft, is me niet bekend. Maar ... het zou me niet verbazen. Ik vrees dat het tekort van € 100000 een te grote aanslag op het totale vermogen is. Welk bedrijf wil dat gaan vereffenen? Ik denk geen enkel bedrijf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten