Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 26 december 2013

Budget?

Hoeveel leden er overblijven binnen de BBC aan het einde van dit seizoen (2013/2014) is waarschijnlijk nog niet bekend. Een nieuwe hoofdsponsor is nog niet gevonden. (Of GasTerra doorgaat als subsponsor? Ik weet niet of dat al zeker is.)

Los van het budget stel ik voor om te kiezen voor een selectie van 10 contractspelers (aanvullen met 2 spelers vanuit de under 20). Een aantal plekken zou ik alvast willen "reserveren". Zie onderstaande opsomming van posities:

- back-up point-guard: Bouwknecht, Maarten
- back-up shooting-guard: Ark, van der, Yannick
- back-up small-forward:
- back-up power-forward:
- back-up center:
- starting point-guard: Mladenovic, Stefan
- starting shooting-guard: Lietmeijer, Valentijn
- starting small-forward:
- starting power-forward: Bekkering, Ross
- starting center:

De rest (bijvoorbeeld de rol van Thomas Koenis) is echt afhankelijk van het budget. Sowieso maximaal 2 niet Nederlandse spelers. Voor alle duidelijkheid: Bekkering (Canada & Nederland) telt als Nederlander.

Ondanks, de laatste wedstrijden, goede prestaties zou ik niet kiezen voor een verlening van het contract van Cashmere Wright. Dit omdat ik vind dat je op de positie van point-guard prima voor Nederlanders kunt kiezen. Als andere clubs geen point-guards willen opleiden voor de nationale ploeg (hoewel ik het nut van die ploeg niet in zie op dit moment), prima. Ik vind dat wij, Donar, dat wél moeten doen.

Voor de centers geldt hetzelfde: kies voor Nederlanders. Op dit moment doen we dat overigens al met Bekkering, Koenis en Osaikhwuwuomwan.

Doorlopende contracten worden, tenzij spelers zelf willen overstappen (zeker bij koop door een andere club!), uitgediend. We gaan geen afkoopsom betalen om een speler te kunnen vervangen. Hoe teleurstellend een speler ook presteert. In theorie zou je dat prijzen, en dus inkomsten, kunnen kosten. Helemaal mee eens, maar bij vervanging heb je die garantie niet. Wel weet je dat je met extra kosten komt te zitten.

Dat dit kan leiden tot een verlies van je totale vermogen, daar weten we inmiddels wéér alles van!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten