Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 5 oktober 2013

Nieuwe landelijke nieuwssite

Basketball+, iBasketball en USA sports hebben besloten om te gaan samenwerken. Ik denk dat dit een heel goed idee is!

Ten eerste omdat je toch al heel veel teksten op Basketball+ en iBasketball zag die nagenoeg hetzelfde waren. Sommigen letterlijk overgenomen van sites van clubs of de bond.

Ten tweede (en dat houdt verband met het eerste) omdat je merkte dat medewerkers (te) weinig tijd hadden om artikelen te schrijven. Zelden las ik iets waarvan ik dacht "Kijk, dit is onderscheidend! Hier zie ik nu eens een verslag dat echt een verhaal is van de correspondent. Een ooggetuigenverslag met een persoonlijke mening!".

Ten derde (en ook dat is gelinkt aan punt 1 en 2) vulden beide sites elkaar niet (on)bewust aan. Het leek eerder een concurrentiestrijd waar deze sites noch het basketball bij gebaat waren en zijn.

Ik hoop dat de site er in is geslaagd om verschillende correspondenten te vinden (bij voorkeur correspondenten die zich op 1 specifieke competitie richten, maar dan wel zo dat door alle correspondenten ook alle competities worden belicht) zodat je een gedetailleerd beeld van de gespeelde wedstrijden krijgt.

Hopelijk is het binnenkort gedaan met een stijl die valt te beschrijven als knippen en plakken! Ik wens ze heel veel succes toe! Een bijdrage zal ik niet leveren, hoewel dat geen keuze van mij is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten