Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 14 september 2013

Berichtgeving?

U heeft, zo vermoed ik, waarschijnlijk wel gelezen of gehoord dat de NBB (Nederlandse basketballbond) heeft besloten om flink wat personeel weg te bezuinigen. Dit in een krampachtige poging uit de rode cijfers te komen.

Het is vechten tegen de bierkaai, zo is mijn gevoel. En, dat is omdat ik denk dat het probleem niet goed wordt geanalyseerd. Men doet aan symptoom bestrijding in plaats van constructief beleid te voeren.

Op de site van de bond (www.basketball.nl) staan geen competitieprogramma's van de bekertoernooien die dit weekend begonnen zijn. Een trieste zaak. Foutje van de administratieve medewerkers?

In mijn ogen is men genoodzaakt het faillissement (in financieel opzicht, want sportief gezien is de bond al decennia lang failliet) aan te vragen. Dan moet er een nieuwe bond komen met medewerkers die wél bekwaam zijn. En dan doel ik met medewerkers op de leiding van de organisatie. Niet op de diverse medewerkers met uitvoerende taken, die hebben denk ik hun werk wel goed en naar eer en geweten gedaan.

Als ik de namen lees in een verhaal van Jacob Bergsma dan moet er toch een veel betere organisatie mogelijk zijn!?

De rayons moeten nu eindelijk eens beseffen dat het dekken van het huidige bestuur (dat stemmen schijnt te "kopen") hen niets goeds oplevert. Nu niet, en in de toekomst ook niet.

Mensen als Mart Smeets, Peter van Paassen, Rolf Franke e.d. hebben gevoel voor topsport maar ga met ze in gesprek of ze ook een mogelijkheid zien om breedtesport te verbeteren. Zonder breedtesport geen topsport.

Helaas werkt het in het basketballwereldje al net zo als in de rest van de wereld: macht wordt verdeeld binnen een kleine groep mensen. Een zeer gesloten groep. Geschikte buitenstaanders worden buiten gesloten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten