Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 15 augustus 2013

PVV

GasTerra Flames ("Donar") heeft een nieuwe speler gecontracteerd: Quentin Pryor.

Maar, daar zal ik het nu niet al te uitgebreid over hebben. Ik ken de speler niet (net zo min als Cashmere Wright). Uit de info begrijp ik wel dat hij geen echte point-guard is, maar iemand als Nate Rohnert die op de 1, 2 en 3 kan spelen.

4 USA-spelers (Wright, Pryor, Dourisseau en Coleman), 3 Nederlandse internationals (Hoewel, 1 deed deze kwalificatie helemaal niet mee: Voorn, wegens een blessure. En een tweede viel uit, ook geblesseerd: Slagter.): Slagter, Voorn en Craig O. En dan nog een speler die wel uitgenodigd was voor het Nederlands team: Rosse Bekkering. En een speler die in oranje niet zou misstaan: Thomas Koenis. (Als je hem vergelijkt met Ralf de Pagter. Dan vind ik Koenis veel beter.)

Welke spelers komen er in de starting-five?

Nou, ik zal in deze blog meer aandacht besteden aan een colum waarover ieder woord er 1 te veel is. Van een schrijver die het niet waard is om over hem te praten. Maar zijn stukje is zó haatdragend en sneu, dat ik het toch niet ongemoeid wil laten.

Ja, om eerlijk te zijn, heb ik ook zo mijn bedenkingen bij de uitbreiding van de EU én over landen die al deel uit maken van de EU. Gebieden uit zuid en midden - Europa (in ieder geval oostelijk van Duitsland).

En ja, als je naar het nEurotischvisie songfestival kijkt dan voel je dat bepaalde schurkenstaten, "bananen-republieken", elkaar dekken. Misschien wel met gebruik van Vaseline intensive care. De beslissing van de FIBA om Nederland 2 overwinningen (in de EK kwalificatie) af te nemen is echter volledig de schuld van Nederland (NBB / FEB) zelf!

Het gehuil en gejank over naturalisatie is gewoonweg sneu. Net als het gezever en gezeur dat een speler volgens een bondsmedewerker wat hem betreft 'gewoon' Nederlander is. (De bondscoach komt ook al met dat 'verhaaltje'.)

Nationale wetten tellen niet, het gaat om de regels van de FIBA.

Het moment van naturalisatie telt niet. Van belang is of een speler voor zijn 16e verjaardag voor een Nederlands team (nationale selectie) heeft gespeeld. Als het gaat om een genaturaliseerde speler of een speler waarvan 1 van beide ouders niet de Nederlandse nationaliteit heeft.

Je kunt het oneens zijn met de twee sterretjes op de lijst (achter de namen Cunningham en Kherrazi) maar dan had je daar vóór de kwalificatiereeks van start ging protest tegen moeten aantekenen. Echter, hoe kan het ook anders, de NBB en FEB hebben hun huiswerk niet gedaan.

De wedstrijdcommissarissen van de eerste twee wedstrijden hebben deelname van de spelers niet afgekeurd. Nee, en? Als ik morgen met 210 km per uur door de bebouwde kom rij kan het zijn dat er wel 99 agenten zijn die me geen bekeuring geven. Als de 100e agent die ik passeer dat wél doet heb ik geen poot om op te staan als ik zeg "Maar je collega's ...". Nee, in de bebouwde kom is de maximum snelheid 50 km. (En op sommige plekken zelfs 30 km.) En als buiten de bebouwde kom borden en matrix schermen met elkaar in tegenspraak zijn dan word ik geacht de verkeersregels te kennen, en te weten welke 'aanwijzing' voor gaat. Als ik dat niet weet dan dien ik daar naar te informeren (bijv. door de wegenverkeerswet te gaan bestuderen).

€ 5000 boete? Ach ... op een schuld van bijna € 1 miljoen stelt dat niet veel voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten