Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 26 augustus 2013

Jeugdpsychiater in 6 dagen – Metro

Jeugdpsychiater in 6 dagen – Metro

Eens iets anders dan verhaaltjes over basketball of wielrennen. Iets minder "luchtig" ook. Dat jeugdzorg onder de gemeente gaat vallen, in plaats van Bureau Jeugdzorg, was me al bekend. Kosten besparen? Logisch dat dit de reden is van deze reorganisatie. Verlies van kwaliteit? Dat verwacht ik ook. Maar ... dat mbo (niveau 3 en 4) of hbo opleidingen van 3 of 4 jaar waardeloos worden omdat een ambtenaartje, voor wie een kopje koffie halen eigenlijk al te moeilijk is (vergeet de suiker en/of melk), in een week tijd een cursus mag volgen om zich daarna consulent Jeugdzorg te noemen?! Belachelijk!

En ja, dat ik een opleiding maatschappelijke zorg (mbo niveau 4) volg speelt ongetwijfeld een rol. Maar ik denk ook aan de belangen van burgers. Ik zou mensen niet te woord durven staan als ik geen kennis heb van de materie. Daarom volg ik een opleiding. Om die kennis op te doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten