Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 15 juni 2013

Vaidas Tamasauskas speelt komend seizoen voor Rotterdam

Vaidas Tamasauskas, de Letse guard die in het seizoen 2011/2012 in het u20 team van DONAR/Flames speelde, speelt met ingang van het seizoen 2013/2014 voor het 1e & 2e team van Rotterdam basketball college.

Het 2e team van Rotterdam b.c. speelt in de promotie divisie, het 1e team in de eredivisie. Tamasauskas speelde het afgelopen seizoen met BVG (basketballvereniging Groningen) in de rayon hoofdklasse. (Deze club speelt in het seizoen 2013/2014 in de eerste divisie.)

Tamasauskas is een point-guard met een goed schot, een behoorlijk scorend vermogen, een redelijke tot goede passing en zijn spelinzicht is ook zeker niet slecht. Hij zou alleen veel stabieler moeten presteren. Zowel in een dezelfde wedstrijd (dus ieder kwart) als in een serie van wedstrijden (meerdere wedstrijden achter elkaar goed spelen, en niet de ene wedstrijd een "9" en de volgende wedstrijd een "5 of 6" waard zijn.

Ik heb wel eens fans hardop horen vragen waarom Tamasauskas niet in het eerste van DONAR speelt. Dat hij de back-up zou moeten zijn van Aron Royé. Nou, ik vond hem in de u20 zeker niet slecht maar ook niet zo goed dat ik in hem al een eredivisiespeler zie. (Nederlandse point-guards als Dimeo van der Horst en Stefan Mladenovic vind ik beter.)

Als hij in de promotiedivisie voor Groene Uilen wekelijks een heel goede wedstrijd had gespeeld het afgelopen seizoen, dan was ik dan wellicht tot het oordeel gekomen dat hij in ieder geval een plek in de selectie van een eredivisieclub verdient.

Nu zeg ik: ik wens hem heel veel succes toe bij Rotterdam. Hoop voor hem dat hij zich in de promotiedivisie weet te bewijzen en kansen krijgt in de eredivisie. In een ploeg die wil presteren maar waar de druk en verwachtingen niet heel hoog liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten