Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 9 juni 2013

Ross Bekkering vertrekt van Leiden naar ...

Ross Bekkering (power-forward, Nederlander/Canadees) vertrekt bij Leiden (landskampioen 2012/2013). Waar hij naar toe gaat is nog niet bekend. Het is ook niet bekend of zijn nieuwe club een club uit de Nederlandse eredivisie (DBL) is.

Er is voor hem interesse van meerdere Nederlandse clubs. Dat is niet onlogisch. Hij is een speler die niet alleen behoorlijke statistieken kan neerzetten maar ook hard werkt en zeker redelijk kan verdedigen.

DONAR / Flames is een van de geïnteresseerde clubs. Zou de familieband nog een gunstige rol spelen? Henry Bekkering (zijn broer) speelde voor DONAR. De familie Bekkering heeft haar roots  Nieuw-Buinen/Stadskanaal liggen.

Na het contracteren van Craig O. had ik niet meer de verwachting dat DONAR nog voor Bekkering zou gaan maar ... 5 inside-spelers (Waarschijnlijk komen er nog 2 buitenlandse 'big men'.) zou niet verkeerd zijn. Craig O. hoeft dan niet alleen back-up 4 te zijn maar kan ook als back-up 5 (center) gaan spelen.

Ik hoop wel dat de startende power-forward een man van 210cm lang en 125kg zwaar is. Sja, Seamus Boxley voldoet niet aan die beschrijving. En de startende center is hopelijk een man van 210cm lang en 130kg.

Zelf had ik gedacht (en omdat de komst van Bekkering nog niet zeker is) dat de volgende Nederlandse speler een small-forward zou zijn (is). Dan denk ik overigens niet aan Stefan Wessels. Hij is voor mij een kleine 4 (overigens zou hij volgens info net zo lang zijn als Bekkering: 203cm). Wessels is niet oud maar ook zeker niet jong. Er is sprake van weinig potentie. Kwaliteit heeft Wessels wel.

Dat Bekkering een Canadees is die in de DBL geldt als Nederlander is een van belang. In Bekkering zit nog veel potentie. Tijdens de play-offs vond ik Bekkering, en niet Slagter, de beste speler van Leiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten