Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 13 juni 2013

Mix

De selectie van DONAR/Flames bestaat tot nu toe uit 1 USA-speler (Dourisseau) en 7 Nederlanders (Van der Ark, Bekkering, Van der Horst, Koenis, O., Slagter en Voorn). Naar verwachting komen er nog zeker 2 USA-spelers bij (Hoewel ... met het oog op deelname aan de Euro-challenge?), en wellicht nog een jonge Nederlander voor de breedte (of diepte, afhankelijk hoe je er tegenaan kijkt).

Zelf zou ik kiezen voor maximaal 3 buitenlandse spelers. Of het er 2 of 3 zijn, is afhankelijk van de regels (FIBA) én de beschikbaarheid van goede Nederlanders.

In de selectie zit, ondanks de gemiddelde leeftijd tot nu toe, behoorlijk veel routine. Met als "oudjes" Dourisseau en Slagter. Zelf zou ik, in plaats van Slagter hebben gekozen voor een Nederlander die (zo schat ik in) goedkoper is, en vooral jonger. Een speler met potentie voor de komende 5 jaren, terwijl hij nu al een goede speler is.

Hij (Stefan Mladenovic) is een speler afkomstig uit de jeugdopleiding van DONAR. Een speler die als point-guard én shooting-guard uit de voeten kan. Naast hem had ik nog een speler teruggehaald naar DONAR, nog een jongen die is opgeleid door DONAR: Valentijn Lietmeijer.

In plaats van Craig O. zou ik denk ik gekozen hebben voor een buitenlandse speler (Bekkering dan gebruiken als back-up) maar met het oog op de toekomst, de veelzijdigheid van O. (power-forward/center) en diens lengte is het geen domme keuze.

Mijn selectie zou er zo uit zien:
12. jeugdspeler
11. Yannick van der ARK
10. Valentijn LIETMEIJER
9.  Craig O.
8. Thomas KOENIS
7. Ross BEKKERING
6. Dimeo van der HORST
5. Josh DUINKER
4. ???
3. Jason DOURISSEAU
2. Jessey VOORN
1. Stefan MLADENOVIC

Ja, de bank is dan qua inside - outside niet in balans (ogenschijnlijk) maar dat maakt de "noodzaak" om de jongens die als shooting-guard en small-forward behoren te spelen net zo veel speelminuten te geven als de anderen groter. En dat is goed voor hun ontwikkeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten